קטגוריה:
שורה תחתונה, יש לנו על ניסאן קשקאי 2024 חוות דעת מפרגנת! ניסאן קשקאי מהווה מתחרה ראויה ומרשימה בקטגוריית רכבי הפנאי הקומפקטיים. מדובר בג'יפון קומפקטי, סופר שימושי ומאובזר.
ניסאן קשקאי מובילה מבחינת עיצוב, הסביבה של הנהג, הגודל של תא המטען והביצועים המרשימים של הגרסה ההיברידית. מצד שני, יש לקחת בחשבון שהיא אינה מככבת מבחינת מחיר (יש חלופות יותר זולות), אם כי היא עדיין מהווה אופציה מובילה, ואם נבקש לבחור בגרסה המועדפת, זוהי הבחירה שלנו: ניסאן קשקאי (מ. פנים) 1.3 ל' טורבו, היברידי מתון, אוט', Acenta.
הדור השלישי של ניסאן קשקאי נחשף לציבור בשנת 2021, וממש לאחרונה, באוגוסט 2024, נחתה בארץ הגרסה החדשה - ניסאן קשקאי 2024!
ניסאן קשקאי 2024 חולקת את פלטפורמת CMF-C עם דגמים נוספים מבית ניסאן אקסטרייל, כאשר ביחס לדור הקודם, הממדים גדלו, כולל תוספת של 74 ל' רק בתא המטען. בנוסף, החזית שונתה באופן משמעותי - כולל סבכה שכמעט הכפילה את גודלה, נוספו חישוקים מעודכנים ושלל יחידות תאורה, כאשר הביצועים של הגרסה היברידית, סביבת הנהג החכמה והעיצוב המפתיע מהווים ביחד חבילה מנצחת. שורה תחתונה? ניסאן קשקאי 2024 מככבת בראש הקטגוריה.
ניסאן קשקאי 2023, וכמובן שגם ניסאן קשקאי 2024, מוצגות בארץ בשתי גרסאות מנצחות. מנוע 1.3 ל' טורבו שמגיע עם מערך היברידי-מתון (12V). זה מייצר 156 כ"ס ומשודך לתיבה רציפה (הנעה קדמית). בנוסף, ישנה גרסה היברידית ייחודית - בעלת מנוע חשמלי שמספק 190 כ"ס, כאשר מנוע בנזין בנפח 1.5 ל' משמש לטעינת הסוללות (גרסה זו אינה נטענת ע"י שקע).
כמו כן, נכון לסוף שנת 2024 הקשקאי המחודשת מגיעה רק בגרסת הבנזין, אם כי בקרוב מאוד גם גרסת E-פאוור שידועה כהיברידית צפויה לככב בכבישי הארץ.
באשר לרמות גימור, נמצא מבחר נאה .ראשית, ישנה רמת הגימור 'אסנטה'. זו בין היתר כוללת תאורת לד, מפתח חכם, מולטימדיה (כולל ממשק קארפליי אלחוטי), חישוקי "17, בקרת אקלים ועוד.
לאחר מכן ישנה רמת 'אסנטה טק'. זו כבר כוללת גג זכוכית, חישוקי "18, מצלמות היקפיות, פתחי מיזוג מאחור, מחוונים מוקרנים ומערך ניווט.
עתה אם נעבור לרמה הכי מהודרת, נמצא את רמת הגימור 'טקנה'. זו בין היתר כוללת חישוקי "19, ריפוד דמוי עור, תפעול חשמלי לדלת האחורית (ולמושב של הנהג), תאורה משופרת, תצוגה עילית ומטען אלחוטי, כאשר מהדורת 'TT' מציגה צביעה דו-גונית (בתוספת של 4,000 ש"ח).
ניסאן קשקאי 2023 נחשבת כרכב פנאי קומפקטי.
קהל היעד של ניסאן קשקאי 2023 נוגע לכל מי שמחפש ג'יפון שימושי, מאובזר ובטיחותי שמציע תמורה טובה ומרחב נאה בתא המטען.
אם נתמקד בגרסת ניסאן קשקאי 1.3 ל' טורבו, היברידי מתון, אוט', נמצא את המפרט הבא: מנוע טורבו בנזין בעל נפח של 1332 סמ"ק, תצורת מנוע טורי, 4 צילינדרים, הנעה קדמית, הספק מרבי של 156 כ"ס, סל"ד להספק מרבי של 5,500, מומנט מרבי של 27.5 קג"מ, סל"ד למומנט מרבי של 1,800, תאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש בתוך 9.2 שניות, מהירות מרבית של 199 קמ"ש, תיבת הילוכים אוטומטית רציפה והילוך יחיד.
עתה, אם נתמקד בגרסת ניסאן קשקאי היברידית (1.5 היברידי (Acenta Top, נמצא את המפרט הבא: 3 בוכנות, 1,497 סמ"ק, הספק מרבי של 190 כ"ס, הסל"ד להספק מרבי עומד על 4,600, 33.6 קג"מ, תאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש בתוך 7.9, מהירות מרבית של 170 קמ"ש ואילו צריכת הדלק הממוצעת הינה 18.5 ק"מ לל'.
מבחינת מידות, מדובר ב-442 ס"מ אורך, 183 ס"מ רוחב וב-162 ס"מ גובה. בסיס הגלגלים הנו 266 ס"מ והמשקל העצמי עומד על 1,465 ק"ג. כמו כן, מיכל הדלק מכיל 55 ל' ואלו הן המידות של הצמיגים: 215/60/17 (קוטר/רוחב/חתך).
ניסאן קשקאי 2024 מציגה מתיחת פנים משמעותית ומרשימה. מגיעה אלינו עם סבכה מרשימה, מידות משופרות ונוכחות שלא ניתן להתעלם ממנה. בין היתר משולבות מבחר יחידות תאורה חדשות, חישוקים שמציגים עיצוב מיוחד ופגוש בעיצוב מרענן.
אם נתחיל מהשורה התחתונה, נציין שניסאן קשקאי 2023 מתהדרת בהתנהגות כביש טובה, ומוכיחה את עצמה היטב בעת נסיעה בכביש מפותל במהירות גבוהה.
בנוסף, נסיעה בינעירונית מציגה נתוני נסיעה טובים, אם כי ברחבי העיר ניסאן קשקאי 2024 מציגה נוחות נסיעה בינונית. מצד אחד מתמודדת כראוי עם שיבושי כביש עדינים, ומצד שני בעת מעבר על שיבושי כביש יותר משמעותיים היא מעט מאכזבת. באשר לרעשי דרך, אלו מבודדים היטב, אם כי רעשי הרוח אכן נמצאים ברקע.
אם נתמקד בגרסת 1.3 ל' טורבו, היברידי מתון, רמת גימור Acenta, נמצא את הרשימה המרשימה הבאה:
מערכת שמע מקורית + שליטה מההגה, דיבורית בלוטות' + Android Auto + Apple CarPlay, מסך מולטימדיה, חיבורי אודיו מסוג ,USB-C 4 חלונות חשמליים, בקרת אקלים מפוצלת, חישוקים קלים, בקרת שיוט כולל שמירת מרחק, ריפוד בד, כוונון מושבים משולב (חשמלי + ידני), פנסי חזית LED, חיישני חניה אחוריים + מצלמת רוורס, חיישני גשם, חיישני תאורה, קיפול מראות חשמלי, מערכת עצור סע, מחשב דרך, הגה מצופה עור, כניסה ללא מפתח + הנעה, בורר הילוכים אלקטרוני, מנופי העברת הילוכים מההגה, לוח מחוונים צבעוני עם מסך "7, מסך מולטימדיה "12.3, 6 רמקולים, משענת יד לשורה שנייה הכוללת 2 מחזיקי כוסות, דלתות אחוריות עם פתיחה של כ-90°, תאורת יום LED - DRL, פנסים אחוריים LED, אנטנת כריש וגלגל חלופי קטן מידות (לנסיעת חירום בלבד - עד 80 קמ"ש).
ניסאן קשקאי מציגה 5 כוכבי בטיחות, מתהדרת בשורה של מערכות בטיחות מובילות. אם נתמקד בגרסת ניסאן קשקאי 1.3 ל' טורבו, היברידי מתון, אוט', רמת גימור Acenta, נמצא את ההיצע הבא:
בלמי ABS + EBD + BAS, 7 כריות אוויר, בקרת יציבות אלקטרונית ESP, עיגוני ISOFIX, ביטול כרית אוויר לנוסע, מערכת לבלימת חירום עצמאית כולל במהירות בינעירונית, מערכת לניטור רכב בשטח מת + היגוי אקטיבי, מערכת להתרעת עייפות נהג, מערכת להתרעת סטייה מנתיב + שמירת נתיב אקטיבית (היגוי), חיישני לחץ אויר, מערכת זיהוי תמרורים, חיישני חגורות בטיחות, בלם חניה חשמלי עם פונקציית "Auto Hold", מערכת עזר לנסיעה בעלייה, התראה בפני התנגשות חזיתית, מערכת בלימת חירום מפני הולכי רגל או רוכבי אופניים, מערכת התראה לטובת תנועה חוצה מאחור, בלימה אוטומטית בנסיעה לאחור ושיחת חירום SOS.
גרסת הבנזין של Nissan Qashqai (1.3 ל', 156 כ"ס, תיבה רציפה), מציגה ביצועים ברמה מאוד גבוהה, אם כי בעת נסיעה איטית, התגובה שמתקבלת עשויה להיות מעט חריגה, בעיקר כאשר חוזרים למצערת, ואף בעת התנעת/דימום מנוע, הפעולה לא תמיד חלקה. באשר לרעשי מנוע, לרוב הוא שקט, אם כי בעת מאמץ מתמשך כבר קשה להתעלם מהנוכחות שלו.
באשר לגרסת ניסאן קשקאי היברידית (1.5 ל', 190 כ"ס), הביצועים עדיפים, ואף בעת נסיעה איטית, תחושת הנהיגה מזכירה את זו של רכב חשמלי, אם כי בעת עומס, מנוע הבנזין יימצא מעט רועש.
יש לומר לגבי ניסאן קשקאי צריכת דלק שהיא לגמרי סבירה. מבחן הדרכים מציג בממוצע כ- 10.9 ק"מ לל', ובשיוט כ-14 ק"מ לל', אם כי כמצופה, הגרסה ההיברידית נמצאת כעדיפה, מציגה כ-13.8 ק"מ לל' בממוצע.
סביבת הנהג של Nissan Qashqai מושקעת, מפנקת, עדכנית, ארגונומית וכוללת חומרים ברמה גבוהה. בין היתר נמצא צג מרכזי חדש וגדול מקודמו, ("12.3.), מערכת מולטימדיה מרשימה, מבחר מצלמות היקפיות שמציגות תמונה בסגנון של "מעוף הציפור", לוח מחוונים מוקרן, ואפילו ישנה תוספת מגניבה, תמונת תחתית אשר מסייעת לעקוב אחר תוואי הנסיעה ( אידיאלי לחנייה מאתגרת).
באשר למושב הנהג, הוא נמצא כמאוד נוח – מציע תנוחת ישיבה גבוהה שתומכת בשליטה.
המרחב מאחור נחשב נדיב, מתאים בקלות ל3 ילדים קטנים, כולל 2 בוסטרים.
תא המטען של Nissan Qashqai נחשב מאוד גדול, כ-490 ל', ובעל מבנה יעיל ופרקטי מבחינת העמסה ופריקת ציוד.
מאוד תלוי איזו גרסה של ניסאן קשקאי בוחנים (ניסאן קשקאי היברידית / מערך היברידי-מתון). כמו כן, לגבי ניסאן קשקאי היברידית מחירון, נמצא שביחס לסגמנט היא מעט יקרה, אך אם נבחן את גרסת הבנזין, הרי שאז המחיר נמצא כהגיוני - לגמרי ממוצע.
