קטגוריה: קטנות
אם נבחן את העלות ונעבור מחדש על סך המפרט, הן בתחום האבזור והן בתחום הבטיחות, נגיע למסקנה המתבקשת: מדובר ברכב מיני איכותי, מפנק, בטוח ולא יקר ביחס למתחרים. מערכות הבטיחות מעניקות מענה ראוי, צריכת הדלק מסייעת לחסוך בעלויות השוטפות. ביחס לגודל, המרווח הפנימי נחשב מעולה. התנהגות הכביש טובה ונעימה האבזור מציע מפרט מכובד והנדסת האנוש מורגשת בכל זווית ומיקום, הן בעמדת הנהג והן במושב האחורי.
הדור השלישי של קיה פיקנטו מגיע אלינו לאחר מספר סיבובים בשכונה. תחילה הופיע בשנת 2017, וב2021 נחת מחדש, לאחר שעבר מערך מתיחת פנים, כאשר הוא מצליח לשמר רף גבוה ואף להציג מספר חידושים. מי שהכיר את הדגמים הקודמים, מודע לאהדה הרבה שהדגם זכה לה בכבישי הארץ (בכל זאת מכונית המיני היותר אהודה בארץ ואף שניתן למצוא אותה במערכת המשטרתית והצבאית), וכאן ניגש לבחון מה הדור הנוכחי (קיה פיקנטו 2023) יודע להציע.
ראשית נציין שהמידות אומנם נשארו זהות, אך תא המטען גדל בצורה ניכרת ( גדל ב25%). מעבר לכך, קיה פיקנטו 2023 מרגישה יותר בוגרת, שופרה מבחינה עיצובית ואף עברה לתיבה רובוטית חד מצמדית. מה עוד? מי שנכנס לשבת מאחורי ההגה מגלה כושר תמרון מדהים, בידוד טוב מבחינת רעשים ובאופן כללי חווית נהיגה נוחה. מוזמנים להכיר מקרוב את רכב המיני שמציע שלל יתרונות גדולים.
מבחינת גרסאות, ניתן למצוא את קיה פיקנטו עם מנוע 1.0 ל\' (67 כ"ס), עם מנוע 1.2 ל\' 84 כ"ס ועם מנוע 1.0 ל\' מוגדש 100 כ"ס.
מבחינת רמות גימור, נמצא 4. ישנה גרסת LX שידועה לטובה בשל מערכת תיקון סטייה מנתיב, מערכת בלימה אוטומטית וכמובן שגם בשל המחיר היחסית נמוך, אם כי אין להתעלם מכך שהיא מכילה את רשימת האבזור הדלה ביותר (ביחס לשלושת האופציות האחרות).
לצד גרסת LX, ישנה גרסתEX אשר כוללת היצע עשיר מבחינת אבזור, ישנה גרסת GT Line שלוקחת את העיצוב למקום הרבה יותר ספורטיבי (בין היתר GT Lineכוללת חלון שמש בגג וריפודי עור), ואף ישנה גרסת X-Line שמיישרת קו עם המאפיינים שלקוחים מרכבי הפנאי.
מכונית מיני עירונית
אנשים שמחפשים רכב מיני שמעניק תחושה של רכב גדול ואנשים שחשובה להם נסיעה שקטה לצד חוויית נהיגה ברמה גבוהה.
אם נבחן את גרסת מנוע 1.2 ל\' 84 כ"ס, נמצא את המפרט הבא: מנוע בנזין בנפח 1197 סמ"ק, 5 הילוכים, 4 בוכנות, הנעה קדמית ועם תיבת הילוכים אוטומטית (רובוטית מצמד יחיד). הסל"ד להספק מרבי עומד על 6,000, הסל"ד למומנט מרבי עומד על 4200 והמומנט במרבי הנו 12 קג"מ. כמו כן, קיה פיקנטו מגיעה ל 172 קמ"ש ומאיצה מ0 ל100 קמ"ש בתוך 15.7 שניות.
מבחינת מידות, הרכב מגיע לאורך של 359.5 ס"מ ולרוחב של 159.5 ס"מ. בסיס גלגלים בגודל של 240 ס"מ והמשקל העצמי עומד על 984 ק"ג. נוסף לכך, מיכל הדלק מכיל 35 ל\' והגלגלים מגיעים במידת 185/55R1.
מי שמכיר את הדור הקודם, תחילה יתקשה למצוא שינויים משמעותיים, אך הם קיימים ובסה"כ מעניקים מעטה רענן, מעודכן וקליל.
אם נתמקד בגרסה שלGT Line שנעה לכיוון היותר ספורטיבי, נמצא פגושים מעובים והגה קטום. כמו כן, אם נתמקד בגרסת X-Line, נמצא עיצוב שמתכתב עם רכבי שטח, כך שבין היתר הגימורים מדמים אלומיניום, ישנן חצאיות שחורות ואף ישנה הגבהה קלה של 1.5 ס"מ.
הכיול אומנם מעט נוקשה, אך מספק ריסון אידיאלי בדרכים בעלי שיבושים. כמו כן, התנהגות הכביש זוכה בשבחים, והבולמים הנוקשים תומכים בתחושת הנהיגה הכללית, כאשר חל שיפור ניכר בעת נהיגה בכבישים מהירים מחוץ לעיר. מה באשר לחוויה של הנהג והיושבים מאחור? נמצא שביעות רצון מבחינת מרווח ארגונומיה ושימוש בטכנולוגיה.
קיה פיקנטו מציעה מערך עשיר של אמצעים טכנולוגים. בין היתר נמצא מערכת שמע מקורית (פלוס שליטה מההגה), בלוטות\', מסך בגודל 8 אינץ\', מראות צד עם הפשרת אדים, חיבור אודיו USB, קישוריות (Android Auto + Apple CarPlay,), חישוקים קלים, בקרת שיוט, מצלמת חניה אחורית ומחשב דרך.
כמו כן, מלבד בדגם 1.2 LX, נמצא רשימה מפנקת נוספת. כולל מערכת בקרת אקלים, הגה וידית הילוכים מצופים בעור רך, כניסה והנעה ללא מפתח, משענת יד קדמית, ידיות דלתות בחיפוי כרום, חלונות אחוריים כהים ופנסי ערפל קדמיים.
עוד נציין שבשני הדגמים היותר יוקרתיים (( X-Line & GT Line נמצא תוספות ייחודיות, כגון הגה קטום, דוושות אלומיניום, סבכה קדמית עם גימור אדום/שחור, תאורת יום משודרגת והקפדה יתרה בגימורים שנוגעים לריפודים.
קיה פיקנטו זוכה ב4 כוכבים במבחן הריסוק. מעבר לכך, מציעה מערכת בלמי ABS + EBD + BAS, 7 כריות אוויר, בקרת יציבות אלקטרונית, ניתן לבטל כרית אוויר נוסע, איזופיקס, חיישני לחץ אוויר, זמזם התראה לחגורות, בלימת חירום אוטונומית, זיהוי הולכי רגל, היגוי אקטיבי לטובת בקרת סטייה מנתיב והתרעת עייפות.
בדגמי X-Line וGT Line צריכת הדלק הממוצעת עומדת על 16.9 ק"מ לל\' ובשני הדגמים הנותרים, נקבל נתונים משופרים: 17.2 ק"מ לל\'. משמע בכל מקרה מדובר בצריכת דלק מעולה, במיוחד אם משווים לנתוני הדגם הקודם.
באשר לביצועים, המנוע פועל בצורה טובה וחלקה. מוכיח את עצמו בשיוט בין עירוני, כאשר בעיר משקלו הקל של הרכב מוכיח את עצמו, נע בנוחות יתרה. מה עוד? קיה פיקנטו נכנסת מהר לפניות ובעלת כושר תמרון מעולה.
סביבת הנהג מציעה תנאים טובים, כולל שדה ראייה נרחב, הנדסת אנוש מצטיינת ומושב ארגונומי שתומך במנח נהיגה נוח ושמציג גובה מושב מושכל. כמו כן, איכות החומרים גבוהה וגם ההתקנה משמרת רף גבוה. עוד בסביבת הנהג נמצא מסך מולטימדיה שנחשב גדול (8 אינץ\'), בקרת אקלים וחשוב לא פחות, ריפוד עור רך ונעים למגע.
למרות שמדובר ברכב מיני, הנוסעים מאחור נהנים ממרחב נאה עבור הרגליים והראש. מתאים ל3 ילדים קטנים, או לשני מבוגרים.
ביחס לגודל הכולל של הרכב, תא המטען נחשב נדיב. מציע 255 ל\', כאשר אם מקפלים את המושבים, משיגים 1010 ל\'.