קטגוריה: פנאי/שטח
קיה סטוניק 2024 אינה מציגה מפרט שונה בהרבה ממה שהציע קיה סטוניק 2020, או ממה שהציעה קיה סטוניק 2019, אך היא עדיין פופולארית ונחשבת מוצלחת, בעיקר בשל התנהגות כביש ועיצוב מרשים, כאשר הגרסה המועדפת עלינו, הינה קיה סטוניק 1.0 ל' טורבו, אוט', LX.
קיה סטוניק, שהוצג כבר בשנת 2017 נחשב כרכב פנאי קטון ממדים, כאשר לאורך השנים הוא עבר מתיחות פנים, כך שכיום Kia Stonic מגיע אלינו יותר מרשים ובעל התנהגות כביש יותר טובה, כולל מערכות בטיחות מתקדמות, ביצועים טובים ומנוע טורבו חסכוני שתומך בחוויית נהיגה דינאמית ויחסית זריזה.
קיה סטוניק מציעה שתי מערכות הנעה לבחירה. האחת 1.4 ל' עם 100 כ"ס ותיבה אוטומטית-פלנטרית בעלת 6 היל', והשנייה 1.0 ל' טורבו עם 100 כ"ס ותיבה דו-מצמדית בעלת 7 היל‘. כמו כן, קיה סטוניק מציעה מגוון רמות גימור, אם כי גם הגרסה הבסיסית ביותר מציגה רמה גבוהה, כולל חישוקים קלים, מולטימדיה בעלת מסך 8 אינץ', בקרת אקלים ועוד, כאשר גם מבחינת בטיחות ההיצע מרשים. בין היתר כולל מערכת בטיחות מתקדמות כגון בקרת שיוט אדפטיבית, חיישני חנייה ומצלמות 360 מעלות.
להלן ארבעת רמות הגימור:
· LX
· אורבן פלוס
· EX
· GT ליין
Kia Stonic הנו רכבי פנאי קטן ממדים (B-SUV).
קיה סטוניק 2024 בעיקר פונה לאנשים שמחפשים רכב פנאי קטן ממדים שמגיע עם מערך מרשים מבחינת אבזור ומערכות בטיחות מספקות, כאשר יש לקחת בחשבון שהמרחב מאחור יחסית לסגמנט מרווח, אך עדיין מדובר ברכב קטן ממדים.
אם נבחן את המפרט הטכני של קיה סטוניק 1.0 ל' טורבו, אוט', רמת גימור LX, נמצא את המפרט הבא: הרכב מצויד במנוע טורבו בנזין בנפח 998 סמ"ק, בתצורה טורית בעלת 3 צילינדרים והנעה קדמית, כאשר תיבת ההילוכים אוטומטית רובוטית כפולת מצמד עם 7 הילוכים. המנוע מפיק הספק מרבי של 100 כ"ס ב-6000 סל"ד ומומנט מרבי של 17.5 קג"מ ב-1500 סל"ד. כמו כן, הרכב מגיע מ-0 ל-100 קמ"ש בתוך 11.7 שניות ומהירותו המרבית היא 175 קמ"ש.
מבחינת מידות, מדובר ב-414 ס"מ אורך, 176 ס"מ רוחב וב-150 ס"מ גובה. בסיס הגלגלים הנו 255 ס"מ והמשקל העצמי עומד על 1,220 ק"ג. כמו כן, מיכל הדלק מכיל 45 ל' ואלו הן המידות של הצמיגים: 185/65/15.
קיה סטוניק 2024 מציג עיצוב יוקרתי ספורטיבי, ולמרות הגיל של העיצוב המקורי, הנראות מצליחה להישאר רעננה וחדשנית. ראשית, ישנו הגריל הקדמי שמייצר רושם רב ולאחר מכן נמצא את חישוקי האלומיניום הדו-גוונים שמייצרים נוכחות מגניבה שלא ניתן להתעלם ממנה.
בעיר, Kia Stonic מציג נוחות נסיעה שאינה יותר מסבירה, וזאת בעקבות כיול מעט נוקשה של המתלים. עם זאת, בעת נסיעה בינעירונית, המצב משתפר. באשר לבידוד רעשי רוח, אלו נשמעים היטב, ואליהם מצטרפים רעשי מנוע וכביש, כך שאם מחפשים נסיעה שקטה, מוטב שתחפשו אופציה אחרת. עם זאת, באופן כללי ניתן לומר שקיה סטוניק מייצרת התנהגות כביש נשלטת ובטוחה, כולל אחיזה גבוהה והגה שאומנם חסר היזון חוזר, אך בהחלט נשלט כראוי ומעניק מענה מדויק.
קיה סטוניק מציגה מערכת מרשימה מבחינת טכנולוגיה ואבזור. אם נתמקד בגרסת קיה סטוניק 1.0 ל' טורבו, אוט', LX , נמצא את המכלול הבא: מערכת שמע מקורית עם שליטה מההגה, דיבורית בלוטות' עם Android Auto ו-Apple CarPlay, מסך מולטימדיה, חיבורי אודיו מסוג AUX + USB, חלונות חשמליים, בקרת אקלים, חישוקים קלים, בקרת שיוט, ריפוד בד, חיישני חניה אחוריים עם מצלמת רברס, חיישני תאורה, מערכת עצור סע, מחשב דרך, הגה וידית הילוכים מצופים בעור איכותי, בורר מצבי נהיגה, לוח מחוונים עם מסך "4.2 LCD Supervision, מסך מגע "8, 4 רמקולים, 2 טוויטרים, מראות צד חשמליות מחוממות ומסילות גג.
מאפייני הבטיחות של Kia Stonic 1.0 ל' טורבו, אוט', LX כוללים מפרט מרשים, כאשר מראש נציין שהוא נבדק ונמצא כאיכותי. קבלו את המפרט הבא: 6 כריות אוויר, בלמים מסוג , ABS + EBD + BAS בקרת יציבות אלקטרונית ESP, עיגוני ISOFIX, ביטול כרית אוויר לנוסע, מערכת לבלימת חירום עצמאית (כולל במהירות בינעירונית), מערכת להתרעת סטייה מנתיב עם שמירת נתיב אקטיבית (היגוי), חיישני לחץ אוויר, עמעום אורות גבוהים אוטומטי, חיישני חגורות בטיחות, מערכת התרעה לשמירת מרחק, מערכת עזר לזינוק בעליה, זיהוי הולכי רגל, זיהוי רכב דו-גלגלי ותאורת יום אוטומטית.
אומנם 2 גרסאות של קיה סטוניק מפיקות 100 כ"ס, אך דווקא המנוע של 1.0 ל', המנוע היותר קטן, מציע ביצועים יותר טובים ואופי יותר נמרץ, וזאת בשל מגדש טורבו שמעניק יותר מומנט בטורים נמוכים ובזכות תיבת הילוכים כפולת מצמדים שמוכיחה את עצמה בשטח.
באשר לגרסת ה-1.4 ל' , הביצועים היומיומיים מספקים, אך לא מרשימים, אם כי כן ראוי לציין לטובה את הנסיעה הנעימה והיחסית זריזה, וזאת בזכות שני אלמנטים עיקריים: תיבה אוטומטית פלנטרית שאומנם נחשבת פשוטה, אך בהחלט יעילה, ובזכות האיכות של תיבת ההילוכים האוטומטית. מנגד, תאוצות הביניים דורשת סוג של מאמץ.
אם נתחיל עם הגרסה היותר חסכונית, נציין את גרסת ה-1.4 ל' שבמבחן דרכים הוכיחה צריכה של כ-14 ק"מ לל'. מה באשר לגרסת ה-1.0 ל'? במבחן דרכים עלה שהיא צורכת כ-10.8 ק"מ לל'. כמו כן, אין להתעלם מהעובדה שמשולבת מערכת Start-Stop אוטומטית שמסייעת למזער את צריכת הדלק במרחב העירוני.
קיה סטוניק 2024 מציעה סביבת נהג מזמינה ומפנקת. מאחורי התחושה הזו נמצא שילוב מנצח של הרכבה ברמה גבוהה, הנדסת אנוש חכמה, מרחב פנים מרווח ומושבים איכותיים שמייצרים תנוחת נהיגה נוחה ויותר גבוהה ממה שמציע רכב "פרטי", אם כי מעט יותר נמוכה ממה שמציעים חלק מהחלופות בסגמנט. מעבר לכך, נמצא תמיכה ב-Apple CarPlay וב-Android Aut , מושבים נוחים ומעוצבים ושדה ראייה אפקטיבי לכל הכיוונים.
המרחב האחורי של קיה סטוניק 2024 אידיאלי גם עבור שני מבוגרים, ואפילו עבור 3 נערים, כאשר ראוי לציין את העובדה שהרצפה כמעט שטוחה ויש מקום רב באזור הראש. איפה עובר הגבול? לא ניתן להושיב 3 בוסטרים, אך בהחלט כן ניתן להסתדר עם 2 כיסאות בטיחות וילד, כאשר הילד במרכז.
תא המטען בהחלט ממוצע ביחס לסגמנט, מציע כ-332 ל', וכ- 1135 ל' אם מקפלים את השורה השנייה, כאשר מורגשת השקעה בהנדסת אנוש ואיכות חומרי הגלם נחשבת טובה.
קיה סטוניק אינה נחשבת יקרה וסה"כ מציעה תמורה טובה, כאשר גרסת הבסיס מציעה את התמורה הטובה ביותר – שילוב מנצח בין מחיר נמוך לבין רשימה מרשימה של אבזור מפנק. עם זאת, ככול שעוברים לגרסאות יותר יקרות, כך ניתן למצוא בסגמנט אפשרויות יותר קורצות.
באשר לאיבוד ערך, קיה סטוניק 2024 מציעה עסקה טובה, אם כי לא הרבה מעל הממוצע. כך למשל נמצא שלאחר שנה קיה סטוניק תאבד כ-14.1% מערכה (לעומת 15.1% בממוצע), ולאחר שלוש שנים תאבד רק כ-28.2% (לעומת 34.9% בממוצע).