קטגוריה: פנאי/שטח ו-ספורט
אומנם ניתן למצוא דגמים יותר חסכוניים מבחינת צריכת דלק, אך אין ספק שיונדאי טוסון מהווה רכב פנאי מעולה וסופר אטרקטיבי. מדובר ברכב מרווח, מרשים, מפנק מבחינת אבזור ונחשב מאוד בטיחותי. כמו כן, למרות שבהשוואה לדגם היוצא המחיר מעט יותר גבוה, אין להתעלם מרשימת האבזור העשירה. מחפשים רכב פנאי קומפקטי? יונדאי טוסון בהחלט מהווה אופציה מובילה.
הדור ה4 של יונדאי טוסון החדשה מגיע לאולמי התצוגה, לאחר שנחשף לראשונה בשנת 2020. הדור ה4 ששנת 2023 מביאה אלינו, בהחלט מרשים ומרתק. לצד מפרט חדשני שמצליח לחדש ברוב הקטגוריות, כאשר ברמת העיצוב מורגשת רמה מאוד גבוהה, ובתחום האבזור ניכר שלא חסכו בתוספות משמעותיות שתורמות לאיכות הנסיעה וסך החוויה. יונדאי טוסון מגיעה לארץ לצד 2 סוגי מנועים, מובילה בבטיחות, מרשימה בביצועים ומציעה מרווח מעולה, כך שרק נותר לעלות עמה על הכביש.
יונדאי טוסון מוצגת לקהל הישראלי לצד שתי תצורות מנוע (מנוע טורבו בנזין 1.6 ל' ומנוע מנוע בנזין אטמוספרי 2.0 ל'), אם כי בחו"ל ניתן למצוא גרסאות נוספות. כמו כן, יונדאי טוסון טורבו בנזין 1.6 ל' מגיעה ב4 רמות גימור: Prestige, Panoramic, Luxury ו Elite (מרמת הגימור הזולה ליקרה בהתאמה).
כאן נחדד שיונדאי טוסון מנוע בנזין אטמוספרי 2.0 ל' יותר זולה (בעשרת אלפים ש"ח לעומת הדגם הזול של מנוע בנזין 1.6 ל') ובעלת כושר העמסה יחסית מופחת (528 ק"ג כושר העמסה לעומת 671 ק"ג). עוד נציין ששני הדגמים היוקרתיים של יונדאי טוסון טורבו בנזין 1.6 ל' מציגים מגוון יתרונות, כולל מידת צמיגים משודרגת, בקרת שיוט אדפטיבית, טעינה אלחוטית, בקרת שיוט שכוללת שמירת מרחק מרחוק, החלפת הילוכים מגלגל ההגה, דלת תא מטען חשמלית ללא מגע, תאורת לד פנימית ועוד.
רכב פנאי קומפקטי משפחתי.
בעלי משפחות שמחפשים רכב פנאי שמעניק תמורה מרשימה ברמה מאוד גבוהה. הן מבחינת מרחב, עיצוב, טכנולוגיה, ביצועי כביש ובטיחות.
מבחינת מנוע, יונדאי טוסון מגיעה לארץ עם שני מנועים שמתבססים על המנועים שכבר יצא לערוך עמם היכרות בדור הקודם, אם כי הדור ה4 משודרג. מיישר קו עם המנועים החדישים מבית יונדאי, מנועים שמשתייכים לקטגוריית "סמארטסטרים". להלן שני סוג המנועים:
· מנוע בנזין אטמוספרי המפיק 156 כ“ס, בנפח 2.0 ל‘ שמשודך לתיבה אוטומטית בעלת 6 הילוכים ו4 בוכנות. מגיעה מ0 ל100 קמ"ש בתוך 11.1 שניות ולמהירות מקסימאלית של 181 קמ"ש.
· מנוע טורבו בנזין המפיק 180 כ“ס, בנפח 1.6 ל‘ שמשודך לתיבה רובוטית דו מצמדית בעלת 7 הילוכים ו4 בוכנות. מגיעה מ0 ל100 קמ"ש בתוך 8.8 שניות ולמהירות מקסימאלית של 201 קמ"ש.
מבחינת מידות, הרכב מגיע לאורך של 450 ס"מ ולרוחב של 186.5 ס"מ. בסיס גלגלים בגודל של 268 ס"מ והמשקל העצמי עומד על 1429 ק"ג (או על 1467 ק"ג כאשר מדובר במנוע 2.0 ל' בנזין). נוסף לכך, מיכל הדלק מכיל 54 ל' והגלגלים מגיעים במידת 215/65R17 /235/55R18 .
הדור ה4 מציג שינוי מרשים במיוחד שמיישר קו עם השפה העיצובית החדשה מבית יונדאי. מבט מבחוץ מעניק הצצה לרכבי העתיד ואילו כניסה פנימה פורסת נגיעות מודרניות שמושתתות על איכות חומרים ברמה מאוד גבוהה.בין היתר מרשים לבחון שבכת גריל בעלת עיצוב תלת ממדי, קיימים פסי קישוט כרום (בידיות ובצדדים), קיימים פנסי תאורת יום מוחבאים ואף בחלק מהדגמים נימצא חלון גג פנורמי.
אין ספק שיונדאי טוסון מספקת חוויית נהיגה ונסיעה ברמה מאוד גבוהה. מעבר לתאורת לד פנימית שתומכת באווירה, אין רעשי דרך והנסיעה מרגישה חלקה, גם אם עוברים על פני דרך משובשים, כאשר החישוקים של גרסת 2.0 ל' עדיפים (215/65R17).
יונדאי טוסון ידועה באבזור עשיר ומתקדם. בין היתר ניתן למצוא בלוטות', מגוון קישוריות מתקדמות (Android Auto + Apple CarPlay), מערכת ניווט GPS, מסך מולטימדיה בגודל 8 אינץ', מערכת שמע שכוללת שליטה מההגה, חישוקים קלים, בקרת שיוט, חיישני תאורה וחנייה, מחשב דרך, לוח מחוונים דיגיטלי (למעט במנוע 2.0 ל' בנזין), כניסה והנעה ללא מפתח, מראות צד מתקפלות, בורר מצבי נהיגה, בקרת גלישה במדרון, מסילות גג, חלונות אחוריים כהים, 3 אזורי אקלים, הנעה מרחוק ועוד.
מעבר לעובדה שיונדאי טוסון קיבלה 5 כוכבים במבחן הריסוק, היא גם מציגה מפרט עשיר בתחום הבטיחות, גם אם מתמקדים בגרסת הבסיסית. ישנה מערכתהתרעת עייפות, מערכת זיהוי תמרורים, בלימת חירום אוטונומית,חיישני לחץ אוויר, 7 כריות אוויר, בלמי ,ABS + EBD + BAS איזופיקס, מערכת סיוע לשמירה על מרכז נתיב הנסיעה ומערכת חיישני חנייה ונסיעה לאחור. מה עוד? בחלק מהדגמים נמצא מערכת לזיהוי ומניעת התנגשות בכלי רכב ב"שטח מת", בלימה אוטונומית במצבי חירום (כולל זיהוי הולכי רגל) ובקרת שיוט חכמה (מסייעת לשמור על מהירות ומרחק קבועים מהרכב שמלפנים).
יונדאי טוסון ידועה בביצועי מצויינים, כאשר גרסת הטורבו מובילה לביצועים מעט יותר איכותיים, הן בכביש עירוני והן בכביש בין עירוני, רבות הודות לתיבת ההילוכים הדו מצמדית.
באשר לצריכת דלק, גרסת 1.6 ל' יותר חסכונית. הנתונים מצביעים על צריכה ממוצעת של 12.2 ק"מ לל' עבור מנוע 2.0 ל' בנזין ועל צריכה ממוצעת של 14.5 ק"מ לל' עבור מנוע 1.6 ל' טורבו בנזין (בהתייחס לגרסאות Prestige &Panoramic).
מבחינת הנהג, סך האווירה מוקפדת, נתמכת בחומריות מעולה שמגובה בהנדסת אנוש מרשימה. הנהג של יונדאי טוסון משיג חבילה שלמה של יתרונות לצד תחושה יוקרתית עוטפת. לצד מושב ארגונומי, הגה וידית הילוכים מצופים בעור ומערכת בקרת אקלים דיגיטלית, גם נמצא קונסולה מרכזית בעלת מערכת מולטימדיה 8 אינץ', פתחי מיזוג אוויר נסתרים (מפזרים את האוויר בצורה אחידה), 3 אזורי אקלים, הנעה מרחוק, 2 שקעי USB מלפנים, תאורת לד פנימית ותאורת אווירה שמציעה לא פחות מ64 גוונים. מעבר לכך, בחלק מהדגמים ניתן למצוא פונקציה של חימום מושבים קדמיים וכוונון מושב נוסע לגובה.
המושב האחורי מרווח למדי (כולל עבור אזור הראש והרגליים), בקלות מתאים ל3 מבוגרים. כמו כן, אזור הישיבה האחורי מציע 2 שקעי USB, דיפונים מרשימים ופתחי אוורור שתומכים בבקרת האקלים.
ניכר שיונדאי טוסון נועדה עבור משפחות שמדי פעם מבקשות לצאת לדרך עם ציוד רב. תא מהטען נחשב גדול למדי ומאוד פרקטי. מלבד העובדה שהמצב הראשוני מציע לא פחות מ 515 ל', טוב לדעת שאם רק בוחרים, ניתן לקפל את המשענת של המושב האחורי, ובכך לייצר נפח אחסון של 1694 ל'.