טויוטה קורולה 2024 נחשבת מאוד אמינה, כוללת יחידת הנעה מוצלחת במיוחד, סופר חסכונית בדלק, מציגה הנדסת אנוש ששומרת על רף גבוה וכוללת שלל פיתוחים טכנולוגיים שתומכים בחוויה הכוללת. אז אולי לא מדובר ברכב הכי מעוצב בשכונה, אך בהחלט ברכב משפחתי ששווה בחינה.
קטגוריה: משפחתיות ו-פנאי/שטח
טויוטה קורולה המחודשת מובילה את חווית הנהיגה לשלב הבא. לא מעט בזכות הנעה היברידית, עיצוב מרשים וקישורים דיגיטליים מתקדמים. כל אלו ביחד הופכים את חוויית הנהיגה לקלילה, אלגנטית והרבה יותר עוצמתית.
הדור ה-12 של המכונית המשפחתית מגיע אלינו לארץ עם הנעה היברידית ובגרסת סדאן, כאשר הוא מתהדר בצריכת דלק חסכונית, נוחות נסיעה ברמה גבוהה ואמינות שמעניקה ביטחון לרכוש ולצאת לדרך. מוזמנים לקבל סקירה מקיפה.
טויוטה קורולה 2024 מציעה מגוון רמות גימור, כולל רמת הגימור SUN ורמת הגימור ,Sense כאשר ההבדלים העיקריים מתרכזים במערכת המולטימדיה. בגרסת הסדאן רמת גימור 'לימיטד', נמצא מסך מקורי בגודל "8 + לחצנים פיזיים, כולל ממשקי צימוד לקארפליי ואנדרואיד אוטו. בשאר רמות הגימור של הסדאן נמצא מסך "9 ולחצני מגע שתומכים במערכת המקומית.
להלן הרשימה המלאה שמשווקת בארץ:
טויוטה קורולה ספייס 2024
· היברידי 1.8 ליטר (דור 12 מתיחת פנים).
טויוטה קורולה 4 דלתות 2024
· סאן היברידי 1.8 ליטר (דור 12 מתיחת פנים).
· סנס היברידי 1.8 ליטר (דור 12 מתיחת פנים).
מחפשים טויוטה קורולה שהיא יותר רכב פנאי קומפקטי מאשר רכב משפחתי? כאן כבר נמליץ להתמקד בדגם טויוטה קורולה קרוס.
טויוטה קורולה קרוס 2023 (כנ"ל טויוטה קורולה קרוס 2024) מתהדרת בנוחות נסיעה, צריכת דלק ושימושיות מעולה, כאשר הדגם ממוקם בין C-HR (האפשרות היותר קטנה בסגמנט), לבין הראב 4 (האפשרות הגדולה שבחבורה).
טויוטה קורולה 2024 הינה מכונית משפחתית.
טויוטה קורולה טויוטה קורולה היברידית פונה לבעלי משפחה שמחפשים רכב נוח ויעיל עבור נסיעות מרובות, בעיקר במרחב העירוני.
אם נתמקד בגרסת טויוטה קורולה היברידית סאן היברידי 1.8 ל', נמצא שהיא מספקת 140 כ"ס, הספק מנוע חשמלי 95 כ"ס, בעלת הנעה קדמית, מגיעה בצורת סדאן, מאיצה מ-0 ל-100 קמ"ש בתוך 9.3 שניות, המהירות המרבית מגיעה ל-180 קמ"ש, המנוע מסוג היברידי בנזין אטמוספרי, מומנט המנוע 14.5 קג"מ ב-3600 סל"ד, נפח המנוע עומד על 1,798 סמ"ק, יש 4 בוכנות, ההילוכים מסוג אוטומטי רציף וההנעה קדמית.
מבחינת מידות, מדובר ב-4.63 מ' אורך, 1.78 מ' רוחב וב-1.44 מ' גובה. בסיס הגלגלים הנו 2.7 מ' והמשקל העצמי עומד על 1,355 ק"ג. כמו כן, מיכל הדלק מכיל 43 ל', מרווח גחון 130 מ"מ, משקל העמסה 480 ק"ג, מידות צמיג קדמי: 205/55R16, מידות צמיג אחורי: 205/55R16, כאשר כושר הגרירה הנו 450 ק"ג (ללא בלמים) ו 750 ק"ג (עם בלמים).
לעומת הדור הקודם, העיצוב החיצוני עשה קפיצת מדרגה משמעותית. כולל ג'אנטים בגודל 16 אינץ' וחזית שמתהדרת בקווים זוויתיים וחלק אחורי שמציג סגנון ספורטיבי. כמו כן, העיצוב של הסבכה התחתונה עודכנה ושודרגה עם חתימת תאורה חדשה. באשר לעיצוב הפנימי, הוא עדיין שגרתי, אך עדיין מציג נראות אלגנטית נעימה.
ספיגת השיבושים של טויוטה קורולה מעולה, בעיקר בנסיעה במהירות נמוכה, אם כי בידוד הרעשים אינו אידיאלי. באשר לנוחות התפעול, היא נחשבת טובה גם והנהיגה סה"כ אינטואיטיבית ונשלטת.
באשר לאיכות החומרים וההרכבה, החומרים נמצאים נעימים למגע ואילו רמת ההרכבה גבוהה, אם כי בתא הנוסעים הפלסטיקים מעט קשיחים. מה מבחינת הנדסת אנוש? לגמרי טובה! הפקדים ממוקמים באופן נגיש ונמצאים קלים לתפעול.
מערכת מולטימדיה כוללת מסך מגע 9 אינץ' (בגרסאות הבכירות מסך המולטימדיה גדל מ-"9 ל-"10.5), בלוטות' שתומך בדיבורית ומוזיקה ואפילו קיים שיקוף טלפון נייד (אפל קארפליי ואנדרואיד אוטו). כמו כן, יש חיבור USB קדמי וחיבור AUX, Toyota Corola Cross.
מבחינת אבזור, תמצאו את הרשימה הבאה: ריפוד בד, מושב נהג עם כיוון ידני (כולל גובה המושב), ישנה האפשרות לבטל כרית אוויר, המושבים האחוריים כוללים ספסל מתקפל 40-60, קיים עיגון isofix לכיסאות ילדים, ישנה התראת שכחת ילד ויש גלגל רזרבי קטן.
מה עוד? נמצא את המפרט הבא: נעילה מרכזית עם מפתח חכם, 4 חלונות חשמליים, המראה המרכזית כוללת מצב לילה, מראות הצד כוללות כיוון חשמלי וחימום, לוח שעונים דיגיטלי בגודל 12.3 אינץ', ההגה מציע כיוון טלסקופי (גובה ועומק), יש הגה כוח שמציג כפתורי מולטימדיה וציפוי עור, המזגן מציע בקרת אקלים ל-2 אזורים (כולל יציאות במושב האחורי), מתאפשרת שליטה אוטומטית באורות הגבוהים, ישנה תאורה אחורית ותאורת יום DRL מסוג לד, קיים בלם חניה חשמלי EPB עם Autohold וישנה מצלמת רוורס וחיישני קירבה אחוריים.
טויוטה קורולה היברידית נחשבת מאוד בטיחותית, וזאת נכון עבור כל הגרסאות. לא רק דירוג של 5 כוכבים במבחני הריסוק האירופיים, אלא שגם מפרט הבטיחות מציע שורה יחסית ארוכה של אלמנטים חשובים. כולל בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, היגוי אקטיבי עבור בקרת סטייה מנתיב, בלמי ABS + EBD + BAS, 7 כריות אוויר, בלימת חירום אוטונומית ומערכת לזיהוי הולכי רגל ורכב דו גלגלי.
כמו כן, ברמת הגימור 'לימיטד' גם נמצא ניטור שטחים מתים, מערכות למניעת שכחת ילדים ברכב, בלימה אוטונומית בנסיעה לאחור ויציאה בטוחה, כולל מערכת סיוע פרואקטיבי שכוללת חיזוי מכשולים וסיוע בהאטה
התנהגות הכביש של טויוטה קורולה 2024 מציעה רמה גבוהה. ההיגוי קל לתפעול ומדויק והנסיעה עצמה צפויה ויציבה. מצד שני, אין לצפות לנסיעה ספורטיבית במיוחד.
ברוב הגרסאות של טויוטה קורולה מערכת ההנעה ההיברידית משלבת בין מנוע בנזין ( 1.8 ל') לבין מנוע חשמלי. מערכת ההנעה טובה מבחינת שימוש שוטף, אם כי אינה עוצמתית ובעת עקיפה מעט רועשת. היתרון הגדול של מערכת ההנעה ההיברידית נוגע לכושר התנועה שמבוסס 100% חשמל, כאשר המהירות נעה בין 40-50 קמ"ש ועומדת בטווח של עד 2 ק"מ. כמו כן, התיבה הרציפה פועלת היטב ותומכת בנהיגה חסכונית, אם כי לא נמרצת.
מתיחת הפנים שעברה טויוטה קורולה 2024 שיפרה באופן ניכר את צריכת הדלק בגרסה ההיברידית. מבחני דרך מראים שבכל תצורות המרכב צריכת הדלק בתנאי מבחן נעה בין 14.5-16 ק"מ ומציעה בערך כ-18 ק"מ ל' בנסיעה בין עירונית.
סביבת הנהג של טויוטה קורולה יחסית פשוטה, אך מציעה סביבה נעימה. הכניסה מעט נמוכה ואילו המושבים רחבים, אם כי מעט נוקשים ואינם מעניקים תמיכה אופטימאלית לגב התחתון. באשר לשדה הראייה, הוא ממש טוב, וזאת הודות לשילוב של העמודים הקדמיים והצרים עם החלונות הגדולים.
המרחב בשורה השנייה אינו מספיק מרווח עבור שלושה מבוגרים, אם כי שלושה ילדים (ללא בוסטרים) בהחלט יימצאו מקום - מרווח הברכיים נדיב, אם כי המרווח לראש יחסית קטן.
תא המטען של טויוטה קורולה יחסית קטן, מציע כ471 ל'. מצד שני, עדיין מדובר בנתון שנמצא מעט מעל הממוצע.
אם נשווה בין טויוטה קורולה 1.8 היברידי Sun לבין 1.8 היברידי Sense, נמצא פער מינורי במחיר, שגם ככה נחשב לתחרותי בסגמנט. כמו כן, ראוי לציין לטובה את הפופולאריות של טויוטה קורולה 2024, עובדה שמשפיעה באופן ישיר על המחיר של טויוטה קורולה יד 2. כאן נעצור להסביר שהביקוש הרב (הרכב הנמכר ביותר בישראל) נוגע למוניטין המעולה ולעובדה שהרכב מאוד חסכוני בדלק.