קטגוריה: קטנות
טויוטה יאריס מהווה רכב סופר מיני סופר יעיל וסופר משתלם. מציעה היצע מפואר וחשוב מבחינת אמצעי בטיחות, מרשימה בנסיעה עירונית, נחשבת מאוד חסכונית, ידועה כאמינה ואף מוכרת כרכב סחיר, כך שכל עוד מחפשים אחר עיצוב ספורטיבי, גרים בעיר, ומתמקדים ברכב קטן ממדים, מדובר בבחירה מובילה, במיוחד אם נוסיף ונציין שהמחיר בהחלט נחשב הוגן.
הדור ה4 של טויוטה יאריס כבר פה ומדובר בחגיגה שלמה. לא מדובר בעוד גרסה, אלא בכזו שמבוססת על פלטפורמה חדשה לגמרי שבין היתר נחשבת מודולרית, ושמראש מיועדת עבור מכוניות קטנות ממדים. מכאן שגם אם יצא לערוך היכרות עם הדגם הקודם, מוזמנים להכיר מקרוב את החידושים האחרונים של שנת 2023, והם אכן רבים ומרשימים. לא רק שנערכו שינויים קטנים בממדים והעיצוב קיבל פרשנת מחודשת, אלא גם סביבת הנהג שודרגה ושולבו שלל טכנולוגיות מתקדמות. שורה תחתונה? היה שווה לחכות לדור הרביעי של טויוטה יאריס! מובילה בצריכת דלק, מקצוענית על הכביש ונחשבת סופר בטיחותית.
לצד טויוטה יאריס בנזין 1.5 ל' (בעלת שלוש רמות גימור: ,SOL STYLE, SKY) ישנה טויוטה יאריס היברידית 1.5 ל' (בעלת שתי רמות גימור: HYBRID STYLE & HYBRID ECO ַַ). כאן נציין שדגם הבנזין 1.5 Sol נחשב מנצח, וזאת בשל השילוב של המחיר הנמוך עם הפרמטרים הבאים שמעניקים יתרון יחסי: הספק מרבי (125 כ"ס), מומנט מרבי (15.6 קג"מ), מרווח גחון (13.5 ס"מ) וכושר גרירה עם בלמים (850).
סופר מיני
טויוטה יאריס אידיאלית עבור אנשים שיש להם הרבה נסיעות בתוך העיר ושמחפשים רכב סופר מיני שנחשב מאוד בטוח.
המנוע הנו 1.5 ל' אטמוספרי בעל 3 צילינדרים, כאשר בגרסת הבנזין נמצא שידוך לתיבה אוטומטית רציפה ושהמנוע מפיק כ125 כ"ס, ואילו בגרסה ההיברידית נמצא תוספת של מנוע חשמלי להספק משולב, כאשר כאן מדור ב116 כ"ס.
מבחינת מידות, נמצא שהדור ה4 של טויוטה יאריס גדל מעט. בסיס הגלגלים והרוחב צמחו ב5 ס"מ. הרכב מגיע לאורך של 394 ס"מ ולרוחב של 174.5 ס"מ. בסיס הגלגלים בגודל של 265 ס"מ והמשקל העצמי עומד על 1065 ק"ג (או על 1085 ק"ג כאשר מדובר בדגם ההיברידי). נוסף לכך, מיכל הדלק מכיל 50 ל' (או 38 ל' בדגם ההיברידי), הקיבולת של מיכל הדלק הינה 42 ל' (או 36 ל' בדגם ההיברידי) והגלגלים מגיעים במידת 185/65R15. כמו כן, שני הדגמים בעלי 3 בוכנות, עובדים על בנזין ובעלי הנעה קדמית. מעבר לכך נציין שמנוע הבנזין מאיץ מ0 ל100 קמ"ש בתוך 1.2 שניות ומגיע למהירות מרבית של 180 קמ"ש, ואילו הגרסה ההיברידית מאיצה מ0 ל100 קמ"ש בתוך 10.2 שניות ומגיעה למהירות מרבית של 175 קמ"ש.
העיצוב של הדור ה4 מצליח בקלות להרשים. מתמקד במראה ספורטיבי נועז ומשדר אופנתיות בועטת. ניכר שהושקעה מחשבה רבה בכל קימור וקו מתאר, ואכן קשה להישאר אדישים אל מול התוצאה הסופית.
טויוטה יאריס נעה באופן חלק על פני שיבושי דרך קטנים, כמעט ולא חודרים אליה רעשי הדרך, נעה באופן חד ומדויק, מהיר ועוצמתי, יכולת הבלימה טובה והפניות מדויקות, כך שבאופן כללי טויוטה יאריס מייצרת נוחות נסיעה ברמה מאוד גבוהה.
טויוטה יאריס מציעה היצע עשיר ומרשים. הן גרסת הבנזין והן הגרסה ההיברידית כוללות מערכת שמע מקורית+שליטה מההגה, בלוטות\', מסך מולטימדיה בגודל 8 אינץ\', חיבור אודיו USB, 4 חלונות חשמליים, בחלק מהדגמים ישנה בקרת אקלים, ישנה בקרת שיוט שכוללת שמירת מרחק וקיימים חיישני גשם, מצלמת חניה אחורית, מחשב דרך, תצוגה עילית, 2 רמקולים נוספים, חלונות אחוריים כהים וערכת תיקון תקר.
טויוטה יאריס ידועה כרכב אמין ובטיחותי. בין היתר כוללת את מערכות Toyota Safety Senseוזכתה ב5 כוכבים במבחן הריסוק. מה עוד? בין היתר מכילה כ8 כריות אוויר, בקרת יציבות אלקטרונית, איזופיקס, חיישני לחץ אוויר, בלימת חירום אוטונומית, זיהוי הולכי רגל ומערכת זיהוי דו גלגלי, בקרת שיוט אדפטיבית, היגוי סטייה מנתיב שכולל היגוי אקטיבי, התרעת עייפות, אורות גבוהים אוטומטים, מערכת זיהוי תמרורים, סיוע לנהג בתמרוני חירום, ואף קיימים 2 כריות אוויר בין המושבים הקדמיים.
בעיר, חטיבת הכוח ההיברידית נמצאת כיעילה למדי. מתמרנת מעולה, התאוצה חלקה והתגובות מהירות ומדויקות. עם זאת, מחוץ לעיר, האיכויות מעט מתכהות. באשר למנוע, נציין שהוא בנפח 1.5 ומוביל לביצועים מעולים ולצריכת דלק כלכלית, כאשר הגרסה ההיברידית אינה נשארת הרבה מאחור. גם כן מאוד מרשימה וניתן להבחין בכך בשל הביקוש המאוד גבוה.
באשר לצריכת דלק, טויוטה יאריס נחשבת חסכונית. לא רק שגרסת הבנזין צורכת בממוצע כ19.6 ק"מ לל', אלא שהגרסה ההיברידית בכלל מרשימה, צורכת כ26.3 ק"מ לל'.
אין מדובר בעוד אזור ייעודי עבור הנהג, אלא במלאכת מחשבת. נמצא כאן מבנה דו מפלסי שתוכנן בהקפדה יתרה, כך שהנהג נהנה מעמדת ישיבה יחסית גבוהה שתומכת בשדה הראייה. מה עוד? מרחב הישיבה מרווח, החומרים באיכות גבוהה וניכרת הנדסת אנוש חכמה. מבחינה טכנולוגית, קיימים מגוון כפתורי הגה שתומכים בחוויית הנהיגה, קיים מסך מולטימדיה אינטואיטיבי לשימוש ואפילו ישנה אפשרות עבור תצוגה עילית.
אומנם קיימים רכבי מאותה קטגוריה שמציעים מרחב אחורי יותר מרווח, אך בהחלט מדובר במרחב מספק. עם זאת, אין לצפות להושיב מאחור שלושה ילדים שמתוכם שניים יושבים על בוסטרים גדולים. לכל היותר מתאים ל3 ילדים קטנים, או לשני מבוגרים/שני בוסטרים.
ביחס לקטגוריה, מדובר בתא מטען קטן ממדים (286 ל'), אך הוא בהחלט עונה על צרכי אחסון בסיסיים.