קיה נירו מהווה אופציה מעניינת בקטגוריית הרכבים הנטענים, וכיוון שמציעה מערך מקיף של אמצעי בטיחות, לצד רשימה ארוכה של אמצעי אבזור וטכנולוגיה, התמורה בהחלט טובה, כך שאין זה מפתיע שמדובר ברכב שמככב ברשימת רכבי המכר.
קטגוריה: פנאי/שטח
לאחר ההיכרות הראשונית עם הדור הראשון שהגיע אלינו רק בגרסה היברידית, בשנת 2018 נוספה גרסת פלאג אין. במרוץ השנים הדגם עבר מתיחת פנים, כך שבשנת 2021 שווקה בארץ גרסה חשמלית. נכון להיום ניתן ליהנות מהדור החדש. קיה נירו 2023 בהחלט מציעה שורה ארוכה של יתרונות משמעותיים ומתמקדת אך ורק במערכות הנעה שנחשבות ירוקות.
מעבר לצריכת דלק משופרת, שיפור בנוחות הנסיעה, השקעה מרובה בסביבת הנהג ועיצוב מושך ומודרני, גם ראוי לציין לטובה מפרט מכובד של אמצעי בטיחות ואת העובדה שהדגם הנוכחי מציג תוספת גובה (הרכב הוגבה ב8.5 ס"מ והוארך ב3.5 ס"מ). תוספת זו תומכת במגוון מישורים. הן בנוחות הנסיעה של היושבים מאחור והן במראה של רכב פנאי מרשים.
קיה נירו מגיעה אלינו ב3 גרסאות: ישנה קיה נירו 1.6 ל' פלאג אין הייבריד, EX PHEV ישנה רמת גימור LX PHEV וישנה רמת גימור LX PLUS PHEV. מבחינת הבדלים, LX PLUS PHEV הכי איטית (162 לעומת 172 קמ"ש), ואילו גרסתEX PHEV מציעה את רשימת האבזור המרשימה ביותר. בין היתר מדובר בגרסה היחידה שכוללת פתחי אוורור מאחור, ריפוד משולב עור, חיישני חנייה אחוריים וקדמיים, חיישני גשם, תאורת אווירה וכניסה והנעה ללא מפתח.
קטגוריה
קיה נירו משתייכת לקטגוריית רכבי שטח/פנאי קומפקטיים.
אנשים שמחפשים רכב ירוק, איכותי וחסכוני. כולל משפחות עם שני ילדים ונהגים שתופרים נסיעות ארוכות.
בסיס הגלגלים עומד על 270 ס"מ, הרוחב מסתכם ב 180 ס"מ ואילו האורך מסתכם ב 435 ס"מ. הרכב שוקל 1594 ק"ג, נפח תא מהטען עומד על 324 ל' ונפח מיכל הדלק מציע 43 ל'. באשר לנתוני הצמיגים, נמצא את הנתונים הבאים: 250/60/16 (קוטר חתך ורוחב).
מבחינת מנוע, קיה נירו 2022 מגיעה אלינו עם מנוע בנפח 1580 סמ"ק מסוג היברידי פלאג אין (נטען) שמוביל ל141 כ"ס ול5,700 סל"ד להספק מרבי. תצורת המנוע טורי, קיימים 4 צילינדרים ו6 הילוכים, ישנה הנעה קדמית, תיבת ההילוכים אוטומטית רובוטית כפולת מצמד והמומנט המרבי מגיע ל27 קג"מ.
מבחינת מהירות, הרכב מאיץ מ0 ל100 קמ"ש בתוך 10.8 שניות ומגיע למהירות מרבית של 172 קמ"ש, אלא אם כן מדובר בדגם PLUS PHEV. במקרה הרכב מאיץ בתוך 11.5 שניות ומגיע למהירות מרבית של 162 קמ"ש.
המראה עדיין מאופק, אך אלגנטי ומשדר יוקרה. יחידה אחת מחליפה את סך הפנסים של תאורת היום ומבט לאחור מגלה את התוספת המקומרת שמייחדת את העיצוב האופייני לקיה נירו. כמו כן, מורגשת הנדסת אנוש טובה ואיכות החומרים מציגה רמה גבוהה, כך שסך החבילה העיצובית משדרת איכות מרשימה.
הנסיעה יציבה והבלמים מורגשים היטב. באשר לשיבושים קלים, מסתדרת עמם מעולה, ואף מסתדרת עם שבילי עפר. תיבת 6 הילוכים מובילה לתנועה חלקה ונעימה, כאשר מחוץ לעיר נמצא נוחות נסיעה ברמה מאוד גבוהה. כמו כן, התוספת של המשקל מאחור תורמת לתנועה חלקה שממזערת תחושה של תנודות מיותרות. מבחינת רעשים, קיה נירו נמנעת מלהשמיע רעשי רוח ורעשי מנוע.
קיה נירו מציעה היצע עשיר של מערכות טכנולוגיות מתקדמות. בין היתר נמצא מסך מולטימדיה שנחשב מצוין, מערכת שמע מקורית+שליטה מההגה, דיבורית בלוטות' ((Android Auto + Apple CarPlay, מערכת ניווט מובנית, חיבורי אודיו (AUX + USB), מערכת בקרת אקלים, חישוקים קלים, בקרת שיוט, פנסי ערפל קדמיים, מצלמת רוורס, חיישני תאורה, קיפול מראות חשמלי, מחשב דרך, הגה וידית הילוכים מצופים בעור רך ואיכותי, מסילות גג ובלם יד חשמלי עם פונקציית Auto Hold.
להלן פירוט של מגוון מערכות בטיחות אשר מותקנות בדגם קיה נירו פלאג-אין 1.6 ל'. מעבר לעובדה שקיה נירו קיבלה 5 כוכבים במבחן הריסוק האירופאי, נמצא רשימה ארוכה וחשובה בתחום הבטיחות. קיימים בלמי ABS + EBD + BAS, 7 כריות אוויר, בקרת יציבות אלקטרונית ESP, עיגוני ISOFIX, ביטול כרית אוויר לנוסע (אידיאלי עבור תינוק), מערכת לבלימת חירום עצמאית, מערכת להתרעת עייפות נהג, מערכת להתרעת סטייה מנתיב+ שמירת נתיב אקטיבית,חיישני לחץ אוויר, עמעום אורות גבוהים אוטומטי, מערכת שחרור נעילת דלתות בשעת תאונה, חיישני חגורות בטיחות, זיהוי הולכי רגל ודו גלגלי, נעילת ביטחון לילדים בדלתות האחוריות ומערכת סיוע לזינוק בעליה.
מבחינת טעינה חשמלית, טווח הנסיעה החשמלי עומד על 49 ק"מ, זמן טעינה ביתית עומד על 02:15 וצריכת החשמל עומדת על 122 וואט לק"מ. מה מבחינת צריכת דלק ממוצעת? מדובר ב71.4 ק"מ לל'.
סביבת הנהג של קיה נירו עברה בשנתיים האחרונות מקצה שיפורים משמעותי. הנהג נהנה ממרחב תנועה מרווח וממצב נהיגה שנחשב ארגונומי. מעבר למגוון תאי אחסון שמפוזרים וממוקמים בצורה נבונה, ראוי לציין לטובה גם את שדה הראייה שנחשב מוצלח למדי. כמו כן, הכניסה למושב הנהג נוחה ביותר וקיים מסך מגע אינטואיטיבי לתפעול שבין היתר תומך בשפה העברית.
בזכות העובדה שהרצפה מאחור כמעט שטוחה והתקרה יחסית גבוהה (כאמור הוגבהה ביחס לדגם הקודם), היושבים מאחור נהנים ממרחב נאה. כמו כן, קל לחגור פעוטות בכיסאות בטיחות ובזכות ידיות ייעודיות, הכניסה למושב האחורי נוחה גם עבור מבוגרים. עוד נמצא מאחור פתחי מיזוג, וראוי לציין שהמושבים נחשבים נוחים. שורה תחתונה? המרחב האחורי שודרג ומציע רמה גבוהה, אידאלי ל 3 ילדים ללא בוסטר, או ל2 מבוגרים, פלוס ילד קטן.
הנפח מסתכם ב324 ל'. כמו כן, כל עוד מסירים את המדף (פעולה פשוטה ביותר), ניתן להעמיס יותר לגובה.