קטגוריה: קטנות
בשורה התחתונה, יונדאי i10 מתמודדת ראויה בראש הקטגוריה. אומנם יונדאי i10 אינה מככבת מבחינת הגודל של תא המטען, הביצועים והיכולת של תיבת ההילוכים, אך בכל הנוגע למרווח הפנים, לבידוד הרעשים ולנוחות, יונדאי i10 מוכיחה את עצמה, כאשר אם מבקש לבחור גרסה מנצחת, נבחר ב- יונדאי i10 אוט', 1.2 ל', רמת גימור Inspire.
קבלו את האופציה קטנת הממדים מבית יונדאי, לאחר שזו עברה מתיחת פנים ונחתה בארץ ממש בסוף שנת 2023. הגרסה המשופרת, בעיקר מובילה מבחינת נוחות ויעילות, אם כי היא גם יחסית מרווחת, מציגה עיצוב מודרני וחשוב לא פחות - חסכונית בדלק ומציגה מבחר מערכות מתקדמות מתחום המולטימדיה והבטיחות.
מבחינת אבזור, יונדאי i10 מציגה מגוון תוספות מפנקות, כולל קיפול חשמלי למראות (ברמת הגימור הגבוהה), ריפוד משופר בתא הנוסעים, גוונים חדשים, שקעי USB-C בסביבת הנהג ואף נרשם שיפור חיוני במערך הבלימה האוטומטי.
בארץ יונדאי i20 מוצעת רק עם מנוע בנזין אטמוספרי של 1.2 ליטר - 84 כ"ס לצד 12 קג"מ, כאשר ניתן לבחור בין שתי תיבות של 5 הילוכים. תיבה רובוטית חד-מצמדית, או לחלופין תיבה ידנית.
כמו כן, יש 4 רמות גימור, כאשר בכולן רמת הבטיחות זהה. להלן המפרט המלא:
אינטנס - גרסת הבסיס "אינטנס" משודכת אך ורק לתיבה ידנית, כאשר מבחינת אבזור, המפרט זהה לחלוטין לרמת הגימור "אינספייר" (לא כולל חלונות אחוריים מוכהים מאחור).
אינספייר – מדובר בגרסה האוטומטית.
פריים - רמת הגימור "פריים" מגיעה עם מספר תוספות נחמדות, כולל חישוקים קלים.
סופרים - רמת הגימור הכי מפנקת. כולל בקרת אקלים, פנסי ערפל ועוד מגוון שדרוגים מעוצבים.
יונדאי i10 נחשבת כמכונית מיני.
מי שמחפש יונדאי i10 למכירה, לרוב יהיה מי שמתמקד בחיפוש אחר רכב עירוני בעל נוכחות מרשימה, ואף רכב שיודע להציע מרווח מספק עבור 4 נוסעים ושחשוב לו שהרכב יהיה חסכוני.
תיבת ההילוכים של Hyundai i10 אוטומטית רובוטית בעלת מצמד יחיד, ובעלת 5 הילוכים. המנוע עובד על בנזין בנפח של 1,197 סמ"ק המפיק הספק מרבי של 84 כ"ס ב-6000 סל"ד ומומנט מרבי של 12 קג"מ. המהירות המרבית היא 171 קמ"ש, וצריכת הדלק הממוצעת עומדת על 13.8 ק"מ לל'.
מבחינת מידות, מדובר ב-367 ס"מ אורך, 168 ס"מ רוחב וב-148 ס"מ גובה. בסיס הגלגלים הנו 242 ס"מ והמשקל העצמי עומד על 1,010 ק"ג. כמו כן, מיכל הדלק מכיל 36 ל' ואלו הן המידות של הצמיגים: 175/65/14.
הדור השלישי של יונדאי i10 מצטיין, ואף יש שיטענו שמדובר באחד מהרכבים היותר מרשימים בסגמנט, במיוחד אם בוחרים ברמת הגימור שכוללת צביעה דו גונית למרכב, לצד חישוקים של 16 אינץ‘. מעבר לכך, יונדאי i10 2024 מציגה סבכה מרשימה מלפנים, יחידות תאורה ופגוש שזכו לעיצוב משופר, כאשר תאורת היום ברמת הגימור היותר גבוהה מייצרת אפקט מרשים, ולו בשל מיקום חכם מאחורי הסבכה. מה עוד? מתיחת הפנים כוללת חישוקים וגווני מרכב שטרם נראו עד היום!
יונדאי i10 מציעה רמת נסיעה ברמה ממוצעת פלוס, וזאת בין היתר בזכות בידוד רעשים שעושה היטב את העבודה. מדובר בשילוב בין רעשי דרך שמצד אחד אינם נעלמים מהאוזן, ומצד שני כאשר מדובר ברעשי רוח ומנוע, אלו מבודדים באופן מרשים ביות. כמו כן, ברמות הגימור היותר נמוכות נמצא צמיגים יותר מאסיביים שתורמים לשיפור משמעותי בנוחות הנסיעה.
יונדאי i10 מצויד עם לא מעט אביזרים שתומכים בחוויית הנהיגה והנסיעה. כולל מערכת שמע מקורית עם שליטה מההגה, קישוריות מתקדמת הכוללת דיבורית בלוטות', Android Auto ו-Apple CarPlay, מסך מולטימדיה בגודל 8 אינץ', וחיבורי אודיו מסוג USB-A ו-USB-C. כמו כן, הרכב כולל 4 חלונות חשמליים, מושבים מתכווננים באופן ידני, הגה מצופה עור, חיישני תאורה, מחשב דרך, לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 4.2 אינץ', מערכת שמע עם 4 רמקולים, חלונות אחוריים כהים ותאורת יום, ואף יש מצלמת רברס.
ראוי לציין ש Hyundai i10 נחשבת בטיחותית, ולמעט המפרט המרשים, ראוי לציין שהיא גם כוללת היגוי אקטיבי – אלמנט חשוב שלא נהוג למצוא בקטגוריה.
מה מעבר? כל הרשימה הבאה: בלמים מסוג ABS בשילוב EBD ו-BAS, 6 כריות אוויר, מערכת בקרת יציבות אלקטרונית, עיגוני ISOFIX, אפשרות לבטל כרית אוויר נוסע, מערכת בלימת חירום עצמאית הפועלת במהירות עירונית בלבד, מערכת להתרעת עייפות נהג, חיישני לחץ אוויר בצמיגים, מערכת עמעום אורות גבוהים אוטומטית, חיישני חגורות בטיחות, מערכת סיוע בעלייה, מערכת זיהוי הולכי רגל ודו-גלגלי עם בלימה אוטונומית, התראה בעת התחלת נסיעה של רכב מלפנים, חיווי תזכורת למניעת השארת נוסע במושב האחורי וקורות חיזוק בדלתות.
אם נתמקד בגרסה הידנית, נמצא ש Hyundai i10 סה"כ מציגה ביצועים סבירים, אך אם נעבור לבחון את הביצועים של יונדאי i10 בגרסה האוטומטית, הביצועים כבר די חלשים. עם זאת, התנהגות הכביש טובה - לא רק שהאחיזה עם פני השטח מציעה רמה גבוהה, אלא גם זוויות הגלגול מתונות והמתלים שהם מעט נוקשים מייצרים מרכב מרוסן.
צריכת הדלק של יונדאי i10 אוטומטית 1.2 ל' עומדת על 18.2 ק"מ לל', אם כי צריכת הדלק האמתית עומדת על 13.8 ק"מ לל', עדיין נתון מאוד מרשים.
ממש כמו העיצוב החיצוני, כך גם סביבת הנהג עשתה עבודה טובה – משדרת תחושה נעימה ובוגרת. בין היתר נמצא משטחים בשני גוונים, מושבים נאים ונוחים, מרחב מספק, איכות הרכבה טובה, יש מבחר גדול וחכם של תאי אחסון, הצג של המולטימדיה נחשב גדול ביחס לסגמנט (8 אינץ'), קיים לוח מחוונים מוקרן, הנראות טובה (בשל קו חלונות נמוך) ויש עוד שלל יתרונות שנוגעים להנדסת אנוש חכמה. מנגד, איכות הפלסטיקה אינה מרשימה.
אולי יונדאי i10 נחשבת רכב מיני, אך המרווח שהיא יודעת להציע עבור היושבים מאחור נחשב טוב, אם כי עדיין לא עבור 3 ילדים. מנגד, יש לקחת בחשבון שהספסל מעט נמוך, עובדה בעייתית בעיקר עבור הסעה של מבוגרים במשך נסיעה ממושכת.
תא המטען אינו רק נחשב יחסית גדול, אלא גם שימושי. מכיל כ- 252 ל' - נתון מצוין ביחס לסגמנט.
מי שיברר מעט לגבי יונדאי i10 מחירון לוי יצחק, יימצא שהמחיר של יונדאי i10 2024 מציג עלייה זעירה במחיר, בין 3% ל-5% - מאוד תלוי מהי הגרסה ורמת הגימור הרצויה.
עם זאת, התמורה שיונדאי i10 מציעה נחשבת טובה ביחס למתחרות, ואם נוסיף למשוואה את רשימת האבזור הארוכה מתחום הבטיחות ואת העובדה שניתן לבחור מתוך רשימה ארוכה של רמות גימור, נכריע שהתמורה למחיר בהחלט טובה.
