עדכונים

קיה פיקנטו החדשה במבחן דרכים

מבחני רכב

טל אבן ו 2025-04-01

קיה פיקנטו החדשה קיה פיקנטו החדשה. צילום תמונות: טל אבן

פיקנטו, המיני של קיה, שומרת מזה שנים על מסורת- כאחת מעשרת הדגמים הנמכרים ביותר בישראל, ודגם המיני הנמכר ביותר, תוך שהיא שומרת על פער גדול ממתחרותיה.

לקחנו את הגרסה העדכנית שלה למבחן דרכים.

 

קיה פיקנטו החדשה – רקע

קיה פיקנטו, דגם המיני שהפך לפופולרי בישראל בקטגוריה שלו מאז הושק כאן לראשונה, אי שם בשנת 2011, ראתה אור לראשונה בעולם לפני 22 שנים.

אמנם הדור הראשון לא עלה ארצה, אך כ-8 שנים לאחר מכן הגיע הדור השני של הדגם לישראל, והפך מייד ללהיט מקומי.

צוות אירופאי של קיה עזר לעצב את הפיקנטו באופן שיקרוץ גם לקהל במדינות אירופה, והיא נחלה הצלחה רבה גם שם, תוך שהדגם קוצר פרסים נחשבים כמו "הרכב הקטן הטוב ביותר", "עסקת השנה בתחום הרכב" ועוד, על ידי גופי מדיה נחשבים כמו JD Power, טופ גיר ועוד.

הדגם הנוכחי מבוסס על הדור השלישי שהושק כבר ב-2017, עבר מתיחת פנים ראשונה ב-2020 שכללה שינויים בחזית ומאחור (גריל, פנסים) וגם בתא הנוסעים (מסך גדול יותר, לוח מחוונים שחודש, קישוריות לניידים ועוד), ובשלהי 2024 – את השניה, זו שנבחנת כאן, בה פנסי הרכב גדלו באופן ניכר, החזית ואחורי הרכב קיבלו עיצוב מחודש, וגם בתא הנוסעים בוצעו שינויים ועדכונים.

לפיקנטו אין הרבה מתחרים בשוק המקומי; יונדאיi10  המגיעה מטורקיה נעדרת מישראל לאחרונה בשל שיקולים מדיניים- פוליטיים וחרם טורקי, מיצובישי ספייס סטאר בסוף דרכה ולא משווקת יותר, ובעצם ניתן לסמן בעיקר את טויוטה אייגו, סוזוקי איגניס וליפמוטור 03.

האיגניס יקרה יותר, הטויוטה מעט זולה ממנה, אך מאובזרת הרבה פחות, יש בה מושב אחד פחות מאחור והיא צפופה יותר, והליפמוטור נועדה למי שנכון לעשות מעבר מלא לחשמלית, כך שבעצם, הפיקנטו נשארה די לבדה במשוואת האבזור לשקל.

 

קיה פיקנטו החדשה – עיצוב חיצוני, מימדים

הפיקנטו הקטנה קיבלה יחידות תאורה חדשות וגדולות מלפנים ומאחור, ויחד עם פסי הלד הרוחביים הגדולים, התחושה המתקבלת היא שמדובר ברכב גדול יותר. הגריל הקדמי עודכן גם הוא, הפנסים מחוברים בפס לד, וגם הפגוש נראה קרבי מבעבר. החזית מודרנית ומדברת בשפה העיצובית העדכנית של קיה.

אל הקווים הספורטיביים יותר מצטרף מעין דיפיוזר שחור מאחור, אך סופית המפלט נסתרת מאחורי הפגוש, שלא כמו בגרסאות GT שנראו ספורטיביות בדגמי קיה הקודמים, שם היו 2 צינורות מפלט גלויים וסמוכים.

מהצד גרסת ה-GT Line  שאיתנו מצוידת בחישוקי 16" נאים, נמוכי חתך (45 מ"מ) ורחבים יחסית (195 מ"מ), בחלונות מושחרים מאחור, עיטורים בצבע המרכב מעל לבתי הגלגלים ובקורות דקות.

למרות השינוי העיצובי, ולמעט התארכות המרכב בס"מ בודד, מידות הפיקנטו נותרו כשהיו; האורך חוצה כעת במעט את קו ה-3.6 מ', הרוחב נושק ל-1.6 מ' והגובה – 1.485 מ'. בסיס הגלגלים עומד על 2.4 מטרים והמשקל העצמי משאיר עודף קטן מטונה אחת (991 ק"ג).

 

קיה פיקנטו החדשה – עיצוב פנימי, הנדסת אנוש ואיכות חומרים

בכניסה פנימה מקבלים אתכם מושבים ועליהם עור מלאכותי, לוח מחוונים דיגיטלי מלא ומסך ראשי 8", ולמרות המרכב הצר – התחושה מרווחת יחסית, ולא שייכת לזו שבדרך כלל מתקבלת ברכבי מיני.

המראה סולידי ונעים, הגם שיש שימוש נרחב בגוונים כהים והמשטחים ברובם קשיחים. פה ושם יש שבירה עם גוונים בהירים (גם במושבים), וגם חיפויים דמויי עור – בנקודות מסוימות בדיפון הדלתות ובכיסוי תא האחסון בין המושבים, אך התחושה הכללית הניתנת, ולא שזה חריג בקבוצת הרכבים הזו – שהמשטחים הפלסטיים הגדולים עמידים, אך לא מזמינים למגע.

המסך עצמו אינטואיטיבי לשימוש, התצוגות פשוטות וקלות לתפעול, יש תמיכה בעברית והתממשקות אלחוטית לניידים. מתחתיו בקרת אקלים חד אזורית, המתופעלת על ידי כפתורי גלגל גדולים ונוחים, שקעי טעינה והזרמת נתונים, ידית הילוכים ללא P, מה שאופייני לחלק מהתיבות הרובוטיות – אותן מציבים על N בעת חניה, ובלם יד מכאני.

על הדלתות כפתורים לתפעול החלונות, נעילת הדלתות ומראות הצד, ומשמאל להגה כמה כפתורים נוספים. אין כאן את הרצון המאולץ להכניס הכל למסך הראשי, וטוב שכך.

הכל קליל לתפעול, נופל לידיים, ולמי שמחפש נהיגה כמו פעם – הפיקנטו בהחלט עונה להגדרה.

בסוככי השמש תמצאו מראות איפור, אך הפוך מהמקובל, רק בזו של הנהג או הנהגת תמצאו גם תאורה, אולי בכך רומזת קיה לגבי פנייתה הברורה עם הפיקנטו אל הקהל הנשי.

מעליכם תמצאו גג שמש חשמלי, אביזר מפתיע שאינו נפוץ בקטגוריית המיני.

מאחור המושבים נוחים, אך המרווח לרגליים ולכתפיים מאפשר ישיבה בעיקר לילדים, או לשני מבוגרים לא מאד גבוהים. תקרת הרכב גבוהה מספיק גם עבור מבוגרים.

אין כאן פתחי מיזוג, גם לא שקעי טעינה, אך תעלת ההינע נמוכה מאד, לטובת רגלי היושב במרכז.

תא המטען בנפח 255 ליטרים, כמקובל לקטגוריה. מתחת לרצפתו גלגל רזרבי מוקטן.

 

קיה פיקנטו החדשה – אבזור, מחיר

התייקרות כלי הרכב בישראל ועליית שיעור המע"מ- פגשו גם את תמחור הפיקנטו, הנמצא כעת על 110 אלף שקלים לגרסת ה- GT Line  שאיתנו, שהיא בעצם הגרסה הפונה לשוק הפרטי.

בפער מאד זניח של 90 שקלים כלפי מטה, תפגשו את גרסת ה-  LX Plus- המיועדת לציי רכב; התמחור הכמעט זהה בא למנוע מהלקוח הפרטי להעדיף אותה על פני גרסת ה-GT  ליין המאובזרת יותר, כאשר ה- LX Plus תזכה ככל הנראה להנחות במחיר הקניה בקרב ציי הרכב, ההשכרה והליסינג.

גרסת ה- GT Line, הרלוונטית לשוק הפרטי כאמור, כוללת כניסה והנעה ללא מפתח, חיישני חנייה מאחור וגם חיישני אורות, קיפול חשמלי למראות הצד ועוד.

בגרסת ה- LX Plus תאלצו לוותר על ריפוד דמוי עור, על גג השמש החשמלי, על הקיפול החשמלי למראות הצד, על בקרת האקלים הדיגיטלית, וגם על תאורת הלד מלפנים, מאחור ובאיתות שעל מראות הצד.

 

קיה פיקנטו החדשה - בטיחות

אמנם לפיקנטו 7 כריות אוויר, אך למרות בלימת חירום אוטומטית – גם בפני הולכי רגל ורכב דו גלגלי, שליטה אוטומטית באורות גבוהים, שמירה אקטיבית מפני סטייה מנתיב ומרכוז והתרעה על עייפות נהג- ציון הבטיחות של המערכות האקטיביות בדגם הוא 1 מתוך 8. למרות שמדובר באחד מכלי הרכב הזולים ביותר שניתן לרכוש כיום בארץ- כחדש, ניתן היה לצפות ליותר בסעיף זה;

בדגם קיימת בקרת השיוט לא אדפטיבית ומגביל מהירות.

 

קיה פיקנטו החדשה – מנוע, הנעה, צריכת דלק

מנוע הבנזין בנפח 1.2 ליטרים, הספקו צומצם דווקא לעומת הדור הקודם, מ-84 ל-79 כ"ס והמומנט – 11.5 קג"מ. הזינוק מעמידה ל-100 קמ"ש אורך לא מעט זמן – 16.5 שניות בדרך אל 159 קמ"ש מירביים, כשאל המנוע משודכת תיבה חד מצמדית. ההנעה קדמית.

צריכת הדלק הממוצעת המוצהרת עומדת על 5.9 ליטרים לכל 100 ק"מ, שהם 16.94 ק"מ לליטר בנזין. בפועל – נהיגה רגועה ושיוט נינוח ולא מהיר במיוחד- הראו בלוח המחוונים את הנתון המוצהר; בנהיגה מאומצת תצפו לכ-11 ק"מ לליטר. בפועל, הממוצע של המבחן כולו נעצר על 14.6 ק"מ לליטר.

הממוצע טוב לכשלעצמו, אך יצוין שלמרות הקיצוץ בכוחות הסוס ומעט בביצועים לעומת הדגם טרום הפייס ליפט, לא ניכר שצריכת הדלק שופרה.   

 

קיה פיקנטו החדשה - נוסעים

המושבים בפיקנטו נוחים ותנוחת הישיבה גבוהה. המבחן העיקרי של הפיקנטו נערך בעיר, כר המרעה הטבעי שלה, וכאן מגלים מתלים נוחים, המשככים היטב את רוב המהמורות שבכביש. הם לא רכים מדי, וגם חתך הגלגלים נמוך, עדיין, הפיקנטו מעניקה רמת שיכוך טובה.

הראות החוצה מצוינת בזכות חלונות גדולים וקורות A לא עבות, וגם בתמרון אחורי המצלמה מאפשרת תמונה ברורה.

את ההשהיה שבין העברת ההילוכים שמייצר הגיר החד מצמדי יש ללמוד, ולתזמן את הלחיצה על דוושת הגז, וזאת כדי למזער עד כמה שניתן את השהיית הכוח ואת "תנועת התפילה" קדימה ואחורה, המלווה את החלפות ההילוכים.

בפיקנטו המעודכנת נדמה שפעולת הגיר עודנה, והעברות ההילוכים מתבצעות מהר יותר וחלק יותר ממה שזכור לי בדגם שלפני העדכון. גם השקט בתא הנוסעים משביע רצון.

בעת האצה מהמקום ישנה השהייה עד שהעסק מתחיל בתנועה, ואחרי שניה או שתיים מתגלה זריזות יעילה, במיוחד בהשתלבויות עירוניות.

מחוץ לעיר חשים באוסף הצנוע של הסוסים שהתכנסו לטובת האירוע. לא ניתן לבצע כאן עקיפות זריזות או תאוצות נחושות. לפיקנטו נדרש הזמן לשם האצה, איסוף מהירות, ואז במהירות שיוט, ניתן בקלות לשמר אותה. רמת הרעשים שמבחוץ, בעיקר מהרוח ומהמנוע -  לא גבוהה באופן יחסי לסגמנט.

כל ניסיון לקיק דאון נותן בתגובה רעש מהמנוע ונדנוד המרכב בשל גיר שמנסה לשלב כמה הילוכים נמוכים יותר, אך די מהר תגלו שחבל על המאמץ, ובעיקר – על קלקול נתון צריכת הדלק, שרק משתפר יותר ויותר בעת שיוט מנומנם.

התחושה הכללית בטוחה ורמת האחיזה גבוהה – הרבה בזכות הצמיגים הרחבים שכאן, ועדיין, קחו את הפיקנטו לכבישי הכרך, והיא תודה לכם.  

 

קיה פיקנטו החדשה - מסכמים

למרות הכדאיות הכלכלית בענף – המצויה בעיקר ברכבי פנאי ובפתרונות חשמליים וסמי חשמליים, קיה מציגה כאן עם פיקנטו קטנה ומונעת בנזין שעברה עדכון חדש, והיא כאן כדי להישאר.

מדובר בפתרון עירוני בעיקר, רכב קטן שקיבל עיצוב מודרני, המון לדים וקיט אבזור מכובד, נוחות טובה וטכנולוגיה עדכנית, איתה תצליחו לשקף את מסך הנייד שלכם ללא חוטים, או סתם ליהנות מלוח מחוונים דיגיטלי.

תא הנוסעים יאפשר לקדמיים להתרווח, לאלה מאחור מעט פחות, אלא אם מדובר בשלושה ילדים, וגם תא המטען לא יצליח להכיל קניות חג מלאות מהסופר.

היא גם לא חפה מחולשות – המנוע חלוש – אך בעיקר עבור מטלות בין עירוניות, הגיר עלול לעצבן בהעברת ההילוכים ובהעברת הכוח באופן כללי, במיוחד למי שלא יודע לתזמן היטב את הלחיצה על דוושת הגז, וגם רמת הבטיחות האקטיבית לא עומדת בסטנדרטים שמכתיבה התעשייה העכשווית.

אבל, וזה אבל גדול, לפיקנטו הקטנה יש קסם גדול. יש לה כוח משיכה גדול במיוחד, ומאז שהושקה בישראל, לפני כ-14 שנים, היא ממגנטת אליה קהל גדול ונאמן, שמחפש פתרון תחבורה בסיסי, יעיל, זול לרכישה וזול לאחזקה, חסכוני בדלק ועדיין- שמשדר חיוך החוצה.

וכאן – אל העיצוב החדש מתווסף המוניטין של קיה – של אמינות, סחירות עתידית ושמירה על ערך – ולמרות מחיר שהאמיר לכדי 110 אלפי שקלים – לא נראה שהפיקנטו תאט את קצב מכירותיה, הגבוה עד מאד.   

The New KIA PICANTO

מחיר (₪) 109,990
אורך (מ') 3.605
רוחב (מ') 1.595
גובה (מ') 1.485
בסיס גלגלים (מ') 2.40
משקל עצמי (ק"ג) 991
נפח תא מטען / כשהמושבים מאחור מקופלים (ל') 255 / 1,010
מרווח גחון (ס"מ) 14.1 
צריכת בנזין ממוצעת – ק"מ לליטר (מוצהר) 16.94 / 14.6
מנוע, נפח (סוג דלק, סמ"ק) בנזין, 1,200
תצורת מנוע (מס' צילינדרים) 4
תיבת הילוכים, הנעה אוט' 5 רובוטי חד מצמדי, קדמית
הספק מנוע (כ"ס) 79
מומנט (קג"מ) 11.5
תאוצה 0-100 קמ"ש (שנ') 16.5
משך אחריות כללית (שנים / ק"מ – המוקדם מביניהם)

3 / ללא הגבלה

7 (סה"כ)/ 150,000 על מנוע וגיר

רכבים למכירה

מודיעין עילית

קיה CEED EX 2017

₪ 13,800
1,582 סמ"ק
421,000 ק"מ
רביעית
פרטים נוספים
צ’אט עם המוכר
מודיעין עילית

קיה RIO LX 2012

₪ 14,900
1,396 סמ"ק
184,000 ק"מ
רביעית
פרטים נוספים
צ’אט עם המוכר
קריית עקרון

קיה PICANTO LX 2015

₪ 19,900
998 סמ"ק
183,000 ק"מ
שלישית
פרטים נוספים
צ’אט עם המוכר
ראשון לציון

קיה PICANTO LX 2015

₪ 23,900
1,248 סמ"ק
156,000 ק"מ
חמישית
פרטים נוספים
צ’אט עם המוכר
ירושלים

קיה CEED LX 2016

₪ 24,000
1,591 סמ"ק
183,802 ק"מ
שלישית
פרטים נוספים
צ’אט עם המוכר
קריית עקרון

קיה PICANTO EX 2012

₪ 29,900
1,248 סמ"ק
132,000 ק"מ
רביעית
פרטים נוספים
צ’אט עם המוכר
ירושלים

קיה PICANTO LX 2016

₪ 29,900
1,248 סמ"ק
140,000 ק"מ
שלישית
פרטים נוספים
צ’אט עם המוכר
נתניה

קיה PICANTO SPORT 2015

₪ 30,000
1,248 סמ"ק
122,000 ק"מ
שישית
פרטים נוספים
צ’אט עם המוכר
קריית עקרון

קיה PICANTO EX 2014

₪ 34,000
1,248 סמ"ק
112,000 ק"מ
חמישית
פרטים נוספים
צ’אט עם המוכר
חולון

קיה PICANTO LX 2016

₪ 35,995
1,248 סמ"ק
127,250 ק"מ
רביעית
פרטים נוספים
צ’אט עם המוכר
נתניה

קיה SPORTAGE URBAN 2015

₪ 38,900
1,591 סמ"ק
170,000 ק"מ
שלישית
פרטים נוספים
צ’אט עם המוכר
חולון

קיה CEED EX 2015

₪ 39,995
1,591 סמ"ק
109,869 ק"מ
רביעית
פרטים נוספים
צ’אט עם המוכר
חולון

קיה PICANTO LX 2017

₪ 44,095
1,248 סמ"ק
109,000 ק"מ
שלישית
פרטים נוספים
צ’אט עם המוכר
מודיעין עילית

קיה PICANTO EX 2017

₪ 47,900
1,248 סמ"ק
75,000 ק"מ
שניה
פרטים נוספים
צ’אט עם המוכר
פתח תקווה

קיה PICANTO LX 2019

₪ 49,800
1,248 סמ"ק
153,000 ק"מ
שלישית
פרטים נוספים
צ’אט עם המוכר
פתח תקווה

קיה PICANTO LX 2019

₪ 49,800
1,248 סמ"ק
148,000 ק"מ
שלישית
פרטים נוספים
צ’אט עם המוכר
ירושלים

קיה PICANTO LX 2021

₪ 53,300
1,197 סמ"ק
109,105 ק"מ
שניה
פרטים נוספים
צ’אט עם המוכר
ירושלים

קיה PICANTO LX 2021

₪ 53,600
1,197 סמ"ק
106,955 ק"מ
שניה
פרטים נוספים
צ’אט עם המוכר
בני ברק

קיה PICANTO LX 2021

₪ 54,000
1,197 סמ"ק
91,957 ק"מ
שניה
פרטים נוספים
צ’אט עם המוכר
ירושלים

קיה PICANTO LX 2021

₪ 54,000
1,197 סמ"ק
105,504 ק"מ
שניה
פרטים נוספים
צ’אט עם המוכר
בני ברק

קיה PICANTO LX 2021

₪ 54,000
1,197 סמ"ק
81,100 ק"מ
שניה
פרטים נוספים
צ’אט עם המוכר
חולון

קיה SPORTAGE URBAN 2015

₪ 54,385
1,591 סמ"ק
73,709 ק"מ
שניה
פרטים נוספים
צ’אט עם המוכר
חולון

קיה PICANTO EX 2017

₪ 54,855
1,248 סמ"ק
106,186 ק"מ
שניה
פרטים נוספים
צ’אט עם המוכר
חדרה

קיה NIRO EX 2017

₪ 54,990
1,580 סמ"ק
270,000 ק"מ
שניה
פרטים נוספים
צ’אט עם המוכר
חדרה

קיה PICANTO LX 2020

₪ 54,990
1,248 סמ"ק
164,000 ק"מ
שניה
פרטים נוספים
צ’אט עם המוכר
חדרה

קיה PICANTO LX 2020

₪ 54,990
1,248 סמ"ק
163,000 ק"מ
שניה
פרטים נוספים
צ’אט עם המוכר
נתניה

קיה PICANTO LX 2018

₪ 56,000
1,248 סמ"ק
136,000 ק"מ
שלישית
פרטים נוספים
צ’אט עם המוכר
חולון

קיה PICANTO LX 2018

₪ 56,100
1,248 סמ"ק
75,000 ק"מ
שלישית
פרטים נוספים
צ’אט עם המוכר
ירושלים

קיה PICANTO LX 2021

₪ 56,200
1,197 סמ"ק
89,061 ק"מ
שניה
פרטים נוספים
צ’אט עם המוכר
ירושלים

קיה PICANTO LX 2021

₪ 56,700
1,197 סמ"ק
97,797 ק"מ
שניה
פרטים נוספים
צ’אט עם המוכר
מודיעין עילית

קיה SPORTAGE URBAN 2017

₪ 56,900
1,591 סמ"ק
136,000 ק"מ
שלישית
פרטים נוספים
צ’אט עם המוכר
ירושלים

קיה PICANTO LX 2021

₪ 56,900
1,197 סמ"ק
87,641 ק"מ
שניה
פרטים נוספים
צ’אט עם המוכר
חולון

קיה SPORTAGE URBAN 2016

₪ 57,060
1,591 סמ"ק
89,464 ק"מ
שלישית
פרטים נוספים
צ’אט עם המוכר
ירושלים

קיה PICANTO LX 2021

₪ 57,300
1,197 סמ"ק
84,905 ק"מ
שניה
פרטים נוספים
צ’אט עם המוכר
חולון

קיה PICANTO EX 2022

₪ 57,440
1,197 סמ"ק
115,858 ק"מ
שניה
פרטים נוספים
צ’אט עם המוכר
ירושלים

קיה PICANTO LX 2021

₪ 57,500
1,197 סמ"ק
81,852 ק"מ
שניה
פרטים נוספים
צ’אט עם המוכר
ירושלים

קיה PICANTO LX 2021

₪ 57,500
1,197 סמ"ק
80,520 ק"מ
שניה
פרטים נוספים
צ’אט עם המוכר
מודיעין עילית

קיה SPORTAGE URBAN 2017

₪ 58,000
1,591 סמ"ק
101,000 ק"מ
שלישית
פרטים נוספים
צ’אט עם המוכר
נתניה

קיה PICANTO LX 2021

₪ 58,250
1,197 סמ"ק
58,205 ק"מ
שניה
פרטים נוספים
צ’אט עם המוכר
ירושלים

קיה PICANTO LX 2021

₪ 58,500
1,197 סמ"ק
48,480 ק"מ
שניה
פרטים נוספים
צ’אט עם המוכר
ירושלים

קיה PICANTO LX 2021

₪ 58,700
1,197 סמ"ק
72,435 ק"מ
שניה
פרטים נוספים
צ’אט עם המוכר
ירושלים

קיה PICANTO LX 2021

₪ 58,700
1,197 סמ"ק
75,194 ק"מ
שניה
פרטים נוספים
צ’אט עם המוכר
ירושלים

קיה PICANTO LX 2021

₪ 58,800
1,197 סמ"ק
73,403 ק"מ
שניה
פרטים נוספים
צ’אט עם המוכר
חולון

קיה PICANTO LX 2023

₪ 58,975
1,197 סמ"ק
126,000 ק"מ
שניה
פרטים נוספים
צ’אט עם המוכר
נתניה

קיה CEED LX 2019

₪ 59,000
1,598 סמ"ק
139,000 ק"מ
שניה
פרטים נוספים
צ’אט עם המוכר
ירושלים

קיה PICANTO LX 2021

₪ 59,200
1,197 סמ"ק
71,905 ק"מ
שניה
פרטים נוספים
צ’אט עם המוכר
ירושלים

קיה PICANTO LX 2021

₪ 59,300
1,197 סמ"ק
71,922 ק"מ
שניה
פרטים נוספים
צ’אט עם המוכר
ירושלים

קיה PICANTO LX 2021

₪ 59,700
1,197 סמ"ק
68,641 ק"מ
שניה
פרטים נוספים
צ’אט עם המוכר
ירושלים

קיה PICANTO LX 2021

₪ 59,900
1,197 סמ"ק
64,842 ק"מ
שניה
פרטים נוספים
צ’אט עם המוכר
ירושלים

קיה PICANTO LX 2019

₪ 59,900
1,248 סמ"ק
90,000 ק"מ
שלישית
פרטים נוספים
צ’אט עם המוכר