צ'רי טיגו 8 היברידי נטען Chery Tiggo 8 Pro PHEV במבחן דרכים
מבחני רכב
טל אבן ו 2025-08-17
צ'רי טיגו 8 היברידי נטען Chery Tiggo 8 Pro PHEV. צילום תמונות: טל אבן
דגם הפנאי הקומפקטי/גדול של צ'רי מציע שילוב בין טווח היברידי ריאלי של 1,100 ק"מ למרכב בן 7 מושבים, ועדיין נשמר תמחור תחרותי.
פגשנו את הטיגו 8 החדש למבחן דרכים ארוך מאד, מבלי שנאלצנו לעבור בתחנת דלק.
צ'רי טיגו 8 PHEV – רקע
טיגו 8, הממוקם בין דגמי ה-7 וה-9, שטרם הגיע לישראל, הוא רכב פנאי קומפקטי-גדול, המציג פתרון של 7 מושבים, מאז הושק בעולם ב-2018.
הדור היוצא של הדגם מכר למעלה מ-11,500 יחידות בארץ, שהיוו כ- 30 אחוזים מהסגמנט, כאשר בשנת 2023 הפך לדגם 7 מושבים הנמכר ביותר בישראל, וב-2024 – לדגם השני הנמכר ביותר.
הדור החדש מציג עיצוב חיצוני מעודכן, תא נוסעים חדש וטכנולוגי יותר וגם גרסת פלאג אין מעניינת, המציעה טווח נסועה גדול ושימושיות רבה.
מתחריו העיקריים יודעים להציע הנעה היברידית חסכונית אך 5 מושבים בלבד, או 7 מושבים ללא גרסה היברידית PHEV או היברידית שאינה מיילד הייבריד סמלית מדי, ובכך מובלטת אחת החוזקות העיקריות של הטיגו.
השילוב של 7 מושבים ומערכת היברידית חסכונית קיים בשוק אצל מתחרות היקרות בעשרות אלפי שקלים (לפחות) לעומת הטיגו.

צ'רי טיגו 8 PHEV – עיצוב חיצוני, מידות
טיגו 8 קיבל חזות מרשימה ומכובדת גם בדור הראשון. כעת נוצרה לו נוכחות גבוהה אף יותר על הכביש, באמצעות כמה אלמנטים עיצוביים: בחזית המעודכנת יחידות תאורת לד חדשות, גריל קשקשים כסופים ענק ובמרכזו מוטבע הלוגו, והוא נראה אפילו גדול מקודמו, ופגוש שעוצב מחדש.
מהצד ידיות הדלתות שקועות כעת, פסי ניקל מסביב למסגרת החלונות, חישוקי 19", חיפויים שחורים לבתי הגלגלים וחצאיות לדלתות.
מאחור יחידות התאורה קיבלו חיבור אדום ואופנתי, ספוילר גג, מגב זעיר, ופגוש המשלב מגלש מוכסף ובצדדיו שתי יציאות מפלט מלבניות.
כיתוב המילים Plug In Hybrid גדול מדי, כאילו צועק החוצה שמדובר בדור החדש של הדגם, שלא נטעה חלילה.
אורכו של הטיגו 8 החדש 4.725 מ', רוחבו 1.86 מ' וגובהו 1.705 מ'. המרחק בין הסרנים עומד על 2.71 מ'. מרווח הגחון – 16.6 ס"מ בלבד – שימו לב שלא לפגוע בשבילים בסוללה שמתחת.



צ'רי טיגו 8 PHEV – עיצוב פנימי, הנדסת אנוש ואיכות חומרים
בפנים מראה מודרני המשלב צמצום ניכר בכפתורים, מסכים גדולים (15.6" למולטימדיה ו-10.25" למחוונים), וקונסולה מרכזית רחבה וגבוהה, עליה משטח טעינה אלחוטית 50w מאוורר, ומתחתיה תא אחסון גדול ושקעי טעינה. בהחלט מורגש שדרוג לעומת הדור היוצא.
ברמת הגימור הגבוהה מהשתיים שנמצאת איתנו, Ultimate, ריפודי העור הטבעוניים צבועים בחום בהיר, וזה בהחלט מוסיף לתחושת יוקרה בתא הנוסעים. גם שאר המשטחים צבועים בצבעים בהירים ורכים, לרבות דיפון דמוי עץ נאה בגוון בהיר – על הדש בורד, על הדלתות ובקונסולה המרכזית; החומרים איכותיים ואלסטיים ברובם.
הנדסת האנוש לא מושלמת; על ההגה כפתורים בשני משטחים של שחור מבריק דמוי מגע – והם לא מאד נוחים לתפעול; המסך נראה נהדר, הוא חד ובעל צבעים עשירים, והוא גם עובד מהר ברוב המקרים, אך היו גם כאלה בהם נדרשו לחיצות חוזרות ונשנות עד שהתקבלה התגובה הרצויה.
בקונסולה המרכזית יש כמה כפתורים שקל ללחוץ עליהם בשוגג, המטפלים בבקרת האקלים ובהפשרת האדים, ונטרול הפעולה הלא רצויה שלהם, כמו הפעלת מזגן במצב אוטומטי ומקסימלי – דורש כניסה לתפריט הייעודי במסך הראשי.
מעבר לכך – כפתור גלגל גדול נמצא במרכז הקונסולה – והוא אחראי רק על תוכניות הנהיגה; המיקום האסטרטגי שלו והגודל המשמעותי היו יכולים לשמש כגלגל ווליום למערכת השמע, שהוא חיוני בהרבה בעת נהיגה, ובמיוחד במיקום הזה.
במקום זאת תוכלו לשלוט בווליום מהכפתורים (הלא נוחים) שעל ההגה, או מסרגל ווליום בתפריט קיצורי הדרך שבמסך; מעבר לכך, וכרגיל במכוניות עם מסכים גדולים שבהן מעט כפתורים – תפעול בסיסי שאמור להיות אינטואיטיבי של מערכות שונות – כמו כיוונון מראות הצד, הפך מסורבל, בטח בעת נהיגה; כיוונון זווית פתחי המיזוג נותר פיזי ולא דרך המסך, וזה טוב.
עם זאת, סרגל קיצורי הדרך יעיל, ומקצר את הזמן שנדרש להגיע לחלק מהפונקציות, גם בעת שיקוף מסך הטלפון שלכם.
על ההגה מצופה העור נמצאת ידית ההילוכים א-לה מרצדס, ובחלק מהמקרים מעבר מהיר בין D ל-R וחוזר חלילה לא מתאפשר בלחיצה אחת, גם אם היא נחושה, ונדרשות שתיים (ולעיתים גם שלוש) לחיצות על ידית הבורר- עד שההילוך הרצוי משתלב, וזה פחות נעים בתמרונים עירוניים מהירים או בחניות צפופות, כשהתנועה רק מחכה שתזוזו;
בורר מצבי ההיבריד/חשמל ממוקם נכון ופועל היטב, כשהסוללה טעונה דיה.



---
מאחור מפתח רחב של הדלתות מגלה מושבים נוחים ורחבים, לא מעט מקום לרגלי הנוסעים, גם לזה המרכזי לאור העובדה שהרצפה כמעט שטוחה, המושבים עצמם יושבים על מסילות לטובת מרווח לרגלי היושבים שמאחוריהם, וניתן גם לקבוע את זווית משענת הגב; גם הרוחב לשלושה טוב, ואין מגבלת מקום לראש – גם לנוסעים גבוהים.
יש כאן יציאות מיזוג, שקעי טעינה וגם אפשרות חימום של 2 המושבים הקיצוניים של השורה השניה.
טקסטורת המעוינים, דיפוני העץ ותאורת האווירה הקיימים גם בדלתות האחוריות מוסיפים לאווירה היוקרתית; מעל נמצא גג פנורמי ענק, המוסיף לתחושה האוורירית בתא.
בשורה השלישית מצב המרווח מעט פחות טוב, ו-2 מבוגרים יוכלו להצטופף שם לזמן קצר בלבד, וגם אז, כשאלו שבשורה השניה מוותרים על רוב המרווח לרגליים שלהם, על ידי הזזת המושבים קדימה. עדיף שהצעירים בחבורה יקפצו למושבים הללו (6+7). מעבר לכך, בגרסה זו אין שם פתחי מיזוג.


---
כשכל המושבים בשימוש, תא המטען שנותר קטן למדי (193 ליטרים), מתחת לרצפתו מעט מקום לאחסון ערכת הניפוח וכמה חפצים לא גדולים נוספים. כשמקפלים את מושבי השורה השלישית למצב שטוח, המצב משתפר מהותית, עם תא מטען המאפשר נפח אחסון נאה של 1,179 ליטרים.

צ'רי טיגו 8 PHEV – אבזור, מחיר
הדגם מגיע ב-3 רמות גימור. Comfort – מחירה 190 אלפי שקלים והיא מיועדת בעיקר לשוק המוסדי והליסינג. שתי רמות הגימור המאובזרות יותר והרלוונטיות ללקוח הפרטי הן ה- Noble (200 אלפי שקלים) וה- Ultimate (210 אלפי שקלים), שהיא גם זו הנבחנת כאן.
האבזור בדגם הבכיר, מעבר למה שתואר עד כה, כולל התממשקות לאנדרואיד ולאפל באופן אלחוטי, מערכת שמע מצוינת מבית סוני עם 12 רמקולים, כניסה והנעה ללא מפתח ומצלמות "540", הכוללות תמונה גם בין גלגלי הרכב ומתחתיו, לצד תמונה היקפית וחיישנים בהתאם.
בנוסף, יש כאן בלם יד חשמלי, חימום להגה, מושבים מתכווננים חשמלית מלפנים, כניסה קלה וזיכרונות למושב הנהג ואוורור וחימום למושבים הקדמיים; מפתיע היה לגלות שרק במושב הנוסע הקדמי נמצאת פונקציית עיסוי רבת אפשרויות.
מעבר לכך תמצאו בגרסת האקסטרים הקרנה עילית של הנתונים על השמשה, הדום למושב הנוסע, פתיחה חשמלית לדלת תא המטען, חיישני גשם, תאורת אווירה מגוונת, תפעול קולי ועוד.

צ'רי טיגו 8 PHEV – בטיחות
2 רמות הגימור הגבוהות קיבלו ציון בטיחות של 7 מתוך 8. בדגם האקסטרים 9 כריות אוויר (7 בדגם הנובל), בלימת חירום גם בפני הולכי רגל ורכב דו גלגלי, מניעה אקטיבית מהתנגשות ברכב בשטח מת, בלימה אוטומטית בנסיעה לאחור, התרעה על היסח דעת נהג, אורות גבוהים אוטומטיים, בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת התרעה על השארת ילדים ברכב ועוד.
יצוין כי המערכת האקטיבית לבקרת הסטייה מהנתיב אגרסיבית מדי וחייבת לעבור עידון. לעיתים היא תנסה להילחם אתכם דרך ההגה גם לאחר הפעלת איתות למעבר נתיב, אם היא סבורה שהאיתות הופסק מוקדם מדי. מעבר לזה שזה מעצבן, זה עלול להיות מסוכן.

צ'רי טיגו 8 PHEV – מנועים, הנעה, טווחים, צריכת חשמל ודלק
לרשות הגרסה ההיברידית פלאג אין 2 מנועים, הראשון – מנוע בנזין בנפח 1.5 ליטרים מוגדש, הספקו 143 כ"ס והמומנט שהוא מייצר – 21.9 קג"מ. מנוע זה משמש בעיקר כגנרטור לייצור חשמל עבור המנוע החשמלי – שהספקו 204 כ"ס והמומנט – 31 קג"מ.
ההספק המשותף עומד על 347 כ"ס והמומנט – 52.5 קג"מ, והכוח כולו משוגר לגלגלים הקדמיים. למרות הנתונים המאד מרשימים, התאוצה ל-100 מעמידה מתונה יחסית – 9 שניות עגולות. התיבה רציפה.
הספק הטעינה הביתית הוא 6.6 קוו"ט והמהירה – 40 קוו"ט; בשימוש בבורר הנהיגה במצב EV או HEV, ניתן לנוע על טהרת החשמל עד 90 ק"מ.
צריכת הדלק המוצהרת עומדת על 0.8 ליטרים לכל 100 ק"מ – כשהסוללה טעונה ו- 5.9 ליטרים לכל 100 ק"מ ללא טעינה חיצונית.
במהלך המבחן לא התבצעה טעינה חיצונית, ועם קבלת הרכב – הסוללה היתה טעונה כמעט במלואה. בפועל הטווח החשמלי היה נאמן להצהרה של היצרן.
כשהסוללה החשמלית (בקיבולת 18.3 קווט"ש) הגיעה לכ- 13-15% טעינה, תתבצע טעינה על ידי מנוע הבנזין המשמש כגנרטור, שמביאה את מצב הטעינה לכ-25 אחוזים, וחוזר חלילה. הסוללה לא תפרוק עצמה לחלוטין בשום שלב, ותמיד תהיה נסיעה היברידית.
במחשב הדרך ניתן לראות צריכת בנזין ב-50 ק"מ האחרונים שעברתם. ברוב המצבים היא היתה גבוהה מ- 16.5 ק"מ לליטר, לעיתים אף חצתה את קו ה-20 ק"מ לליטר.
לאחר נסועה של למעלה מ-400 ק"מ בתנאיי כביש אמיתיים, הטווח שנותר היה קרוב ל-700 ק"מ, המסקנה היא אחת – ההצהרה על טווח של 1,100 ק"מ כשסוללה טעונה וכשמיכל הדלק מלא – ריאלית לחלוטין. תקפידו לטעון את הסוללה, והביקורים שלכם בתחנות הדלק יהפכו לנדירים במיוחד.

צ'רי טיגו 8 PHEV – נוסעים
לפי המהנדס הראשי של החברה, המטרה העיקרית של דגמי הפלאג-אין בצ'רי היא לתת את אותו שקט ואת חוויית הנסיעה החלקה, כמו בדגמים היברידיים רגילים HEV של מתחרות – בעיקר מבית טויוטה, יונדאי וקיה, ועדיין, לשמר את יתרונות הפלאג אין – בדמות טווחים גדולים בהם ניתן לטעון את הסוללה ולנוע על חשמל בלבד.
ובכן, כבר במטרים הראשונים בעיר ניתן לחוש בנסיעה רכה ושקטה. במצב EV הנסיעה על חשמל בלבד, עד מצב בו הסוללה טעונה ב-25% מהקיבולת שלה או פחות , או אז נכנס לפעולה, חרישית לרוב, מנוע הבנזין. התגובה לדוושה מיידית, וקל להשתלב בתנועה או לצאת מהר מרמזור.
סוללת המצלמות ההיקפיות מאפשרת התמצאות טובה במרחב, לצד הישיבה הגבוהה והחלונות הגדולים מסביב.
המתלים רכים למדי וההגה קל מאד, ובעיר זה מצוין: המתלים יצליחו לגהץ בהצלחה את רוב פגעי הכביש; רמת הרגנרציה לא חזקה מספיק כדי ליצור בלימה משמעותית עם הרפיית דוושת התאוצה, וגם הגישה לקביעת הרמה שלה די מסורבלת- דרך אחד התפריטים שבמסך.

מחוץ לעיר המתלים ממשיכים להעניק נוחות נסיעה טובה ורכה, ולא נרשם נדנוד יתר של המרכב בשל כך. רמת השקט גבוהה, נרשמו מעט רעשים מהגלגלים, אך די קל לגמוע מאות קילומטרים רצופים ללא מאמץ מיוחד.
ההגה ממשיך להיות קל מדי בכביש המהיר ולא באמת מתקשר, וגם תחושת דוושת הבלם מעט עצית ולא תמיד פועלת באופן פרוגרסיבי, אולם רמת הבלימה טובה. יצוין כי גם במצב חשמלי וכשהסוללה טעונה, מנוע הבנזין ייכנס לפעולה במהירות גבוהה (כ-120 קמ"ש).
בכביש המפותל ובמצב ספורט בבורר מצבי הנהיגה מוצאים אחיזת כביש טובה ולטיגו יש כוח מספק כדי לנוע מהר למדי אחרי ובין סיבובים, אולם משקל עצמי גבוה, זוויות גלגול מורגשות ועוצמת בלימה שאינה תמיד צפויה משחררים כולם את הנהג ממחשבות זימה בעניין.


צ'רי טיגו 8 PHEV – מסכמים
צ'רי שלפה שפן משמעותי מהכובע. היא הציגה רכב בעל הנעת פלאג-אין הייבריד, לו 7 מושבים, ויחד עם מסכים גדולים, רמות גבוהות של אבזור ובטיחות, תא נוסעים יוקרתי ועיצוב חיצוני מכובד ומרשים – נוצרה פה חבילה משתלמת מאד.
בקבוצת המחיר שלה, הטיגו 8 הזו שוחה כעת באוקיינוס כחול, ומסביבה מתחרים היברידיים בעלי 5 מושבים או כאלה בעלי 7 מושבים, אך ללא הנעה היברידית- המציעה 1,100 ק"מ ריאליים, כשהרכב מתודלק וטעון לחלוטין.
הטיגו 8 PHEV מתגלה כשייטת כבישים מהירים נוחה, רכה ושקטה, מבלי שתסבול מנדנוד יתר. שילוב המנועים הרמוני, מתבצע כמעט מבלי שתחושו בכך, ונותן כוח מספק בהחלט בכל כביש ובכל סיטואציה בכביש, ועדיין צריכת הדלק נמוכה ומאפשרת לכם לנסוע ולנסוע, ועדיין – הטווח נותר אדיר עד לתדלוק הבא.
בצד המרשים פחות מצאנו הנדסת אנוש לא מושלמת, תפעול לא מבריק של חלק מהידיות, הכפתורים או הפקדים, וגם הגה קל מדי ובלמים שצריכים להיות פרוגרסיביים יותר לטובת נסיעה ללא קפיצות או בלימות חריפות מדי שאינן רצוניות. יחד עם זאת, נראה כי לא מעט מסעיפים אלה ניתנים לשיפור או לשינוי באמצעות עדכוני תוכנה.
ובשורה התחתונה – אם היתרונות הרבים של הדגם נותנים לכם פתרון נדרש, יחד עם הצעה ייחודית של דגם בעל שבעה מושבים שהוא חסכוני במיוחד, טכנולוגי, מאובזר ובטוח – והכל במחיר אטרקטיבי ביחס לחבילה הכוללת – כל אלה צריכים למשוך אתכם לאולם הקרוב של צ'רי.


CHERY TIGGO 8 Pro PHEV - 7 seats
| מחיר (₪) | 209,990 |
| אורך (מ') | 4.725 |
| רוחב (מ') | 1.86 |
| גובה (מ') | 1.705 |
| בסיס גלגלים (מ') | 2.71 |
| משקל עצמי (ק"ג) | 1,991 |
| נפח תא מטען/ כשהמושבים בשורה 3 מקופלים/ כשכל המושבים מקופלים (ל') | 193 / 1,179 / 1,930 |
| מרווח גחון (ס"מ) | 16.6 |
| טווח חשמלי 100% / כללי | 90 / 1,100 |
| צריכה משולבת ממוצעת – ללא טעינה נוספת לאחר שהסוללה מתרוקנת (מוצהר /ממוצע מבחן הכולל גם 90 ק"מ ראשונים חשמליים- ק"מ / ליטר) | 16.9 / 18 |
| מנוע, נפח (סוג דלק, סמ"ק) | בנזין , 1,500 טורב |
| תצורת מנוע (מס' צילינדרים, תגבור חשמלי) | 4, מנוע חשמלי |
| תיבת הילוכים, הנעה | רציפה DHT, קדמית |
| הספק מנוע משולב בנזין ו-2 מנועים חשמליים (כ"ס) | 347 |
| מומנט משולב (קג"מ) | 52.5 |
| תאוצה 0-100 קמ"ש (שנ') | 9.0 |
| קיבולת סוללה חשמלית (קווט"ש) | 18.3 |
| קצב טעינה מירבית AC 0-100% (קווט"ש / משך בדקות) | 6.6 / 180 |
| קצב טעינה מירבית DC30-80% (קווט"ש / משך בדקות) | 40 / 20 |
|
משך אחריות כללית (שנים / ק"מ – המוקדם מביניהם) משך אחריות סוללה (שנים / ק"מ – המוקדם מביניהם) |
6 / 150,000 8 / 150,000 |
אודות המחבר
טל אבן

חי ונושם את ענף הרכב מילדות.
לשעבר מנהל המותגים אלפא רומיאו ויגואר ומנהל פיתוח עסקי בחברת ליסינג בינלאומית.
מזה 15 שנים בעלים של Even Better, המספקת שירותי ייעוץ, ליווי וקניינות בתהליכי רכישה של רכבי יוקרה וציי רכב לחברות.
מרצה בפורומים עסקיים שונים, מפרסם מאמרים מקצועיים בכתבי עת עסקיים, משמש כמנטור בתחומי אוטומוטיב ליזמים בסטארטאפ אקדמי, וכתב רכב ראשי בקבוצת גלגלים למעלה מעשור.
