close עדכונים bell

סקייוול ET5 XR PRO במבחן דרכים

מבחני רכב

טל אבן ו 2024-07-15

סקייוול ET5 XR PRO במבחן דרכים סקייוול ET5 XR PRO. צילום תמונות: טל אבן

סקייוול עדכנה קלות את רכב הפנאי הגדול שלה, ET5, וגם הרחיבה את משך האחריות שניתנת על הסוללה. אחרי כשנתיים וחצי של פעילות מקומית שהניבה כ-2,000 מסירות בישראל, לקחנו את גרסת הטווח המוגדל החדשה, XR, למבחן דרכים.

 

סקייוול ET5 XR PRO – רקע

קבוצת סקייוול הסינית החלה לפתח מכוניות נוסעים כבר ב-2017. דגם ET5 המוכר לנו, רכב פנאי גדול המסווג בקטגוריית SUV-D,  ראה אור בסוף שנת 2020, כשנה לפני שהגיע לישראל.

בשווקים רבים משווק הדגם תחת מותג משנה של קבוצת Skywell, Skyworth, שגם אחראי על טכנולוגיית האינפוטיינמנט ועל המסכים ברכב, ושם הוא נקרא EV6. ההימנעות משימוש בשם הנפוץ של הדגם בעולם עושה מעט סדר, כדי שלא יהא בלבול, בין היתר, עם הדגם החשמלי שעונה לאותו השם, מבית קיה.

סקייוול ET5 XR PRO במבחן דרכים

סקייוול ET5 XR PRO – עיצוב חיצוני, מידות

במסגרת הפייס ליפט, דגם ה-ET5 קיבל עדכון עיצובי חיצוני, בעיקר מלפנים. השבכה המחוררת מלפנים פינתה מקומה למשטח חלק בצבע הרכב, כמקובל בכלי רכב חשמליים רבים, הפגוש הגדול עבר עיצוב מחדש. יחידות תאורת הלד-לייזר עם חותמת הלד נותרו, להן סוללת קוביות מאירות בכל צד.

הצד לא קיבל שינויים הנראים לעין בלתי מזוינת, חישוקי ה-19" נאים, הקורות לא עבות, החצאיות וחיפויי בתי הגלגלים בשחור, והמראה סולידי.

גם מאחור לא נצפו שינויים, עם יחידות התאורה המחוברות ביניהן בלד אדום, ספוילר גג ופגוש גדול עם סף מוכסף. על מכסה תא המטען נוספו האותיות XR, כקיצור ל-  ExtraRange. המראה בכללותו בוגר, הרמוני ונאה מאד.

מדובר במרכב גדול למדי, מייד נראה שהדבר מתבטא במרווח פנימי גדול, ולכלל הנוסעים.

האורך עומד על 4.72 מ', הרוחב כמעט 1.91 מ' ללא מראות צד, והגובה נוגע ב-1.70 מ'. בסיס הגלגלים עומד על 2.80 מ'.

 סקייוול ET5 XR PRO - מבט קדמי

סקייוול ET5 XR PRO - מבט אחורי

סקייוול ET5 XR PRO – עיצוב פנימי, הנדסת אנוש, חומרים

תא הנוסעים בגוונים הבהירים אלגנטי ומזמין מאד. יש פה תחושה עשירה והמון עור סינטטי (שרבים יעדיפו) עוטף אתכם – במושבים ועל ההגה, החומרים נעימים למגע ומרגישים איכותיים- בדיפוני הדלתות, בדש בורד ובקונסולה המרכזית הצפה.

הצבעים הבהירים מתמזגים היטב עם הדש בורד הכחול, עם הפנלים בגוון האפור בהיר שביניהם וגם עם פסי הניקל הפזורים כאן.

הקונסולה המרכזית צפה כאמור, עם אחסון וטעינה אלחוטית מתחתיה, עליה חוגת הילוכים וכמה כפתורים פיזיים, בעיקר לתפעול מהיר של בקרת האקלים.

מעל מסך חדש עם מעבד חדש בגודל 12.8", הוא פועל מהר, הצבעים עשירים, במיוחד בתמונות הרקע הניתנות לבחירה, ומסודר בסדר לוגי. יש בו מסך של קיצורי דרך יעילים, במיוחד לתפעול המושבים והקירור / חימום שיש בהם, בגרסה שאיתנו.

במסגרת עדכון הייתי מגדיל את הפונטים שבמסך, וגם מדגיש את הפיצ'רים או השורות שאינם פעילים כרגע, ומופיעים באפור בהיר שכמעט שאינו נראה, במיוחד בשעות שהשמש קופחת. זה חשוב במיוחד לתפעול מהיר בעת נהיגה.

דבר נוסף שהייתי שוקל לשנות הוא הקלות שבלחיצה מקרית, שלא במתכוון, על כפתור ה-P  בחוגת ההילוכים. זה קורה לעיתים כשסתם מניחים שם את כף היד מבלי ששמים לב. הלחצן פשוט גדול ונגיש מדי. 

סקייוול ET5 XR PRO - פנים הרכב

לוח המחוונים הדיגיטלי גדול (12.3"), והוא מציג את האינפורמציה באופן יעיל וברור, ניתן לבחור בין לוח בהיר לכהה, ועל ההגה כפתורי תפעול, חלקם נראים כגלגלות קטנות, רק שפעולתם מתבצעת בלחיצות מעלה-מטה.

בולטים כאן בהעדרם כפתורים השולטים במידת הבלימה הרגנרטיבית, אותה תמצאו ותוכלו לכייל רק דרך המסך המרכזי.

יש כאן לא מעט תאי אחסון, לרבות אחד מקורר ומחומם בין המושבים הקדמיים.

סקייוול ET5 XR PRO - לוח מחוונים

 

מאחור מושבים מרווחים ונוחים מאד, יש כאן לא מעט מקום לרגליים, לראש ולכתפיים, גם לשלושה מבוגרים. הרצפה שטוחה, יש יציאות מיזוג וטעינת מכשירים, שקע v220 למחשב ולמכשירים חיצוניים, כיסי אחסון בגב המושבים הקדמיים ובזה של הנוסע – על הדופן כפתורים איתם להזיז את המושב.

מעל הנוסעים גג פנורמי עם כיסוי גלילה חדש, הוא לא אטום לחלוטין אך בימי המבחן החמים עד מאד, הוא היה יעיל למדי כנגד השמש.

סקייוול ET5 XR PRO - מושב אחורי

תא המטען מאחור גדול מאד כצפוי, ועם נתון נפח של 467 ליטרים, נדמה שהוא אף גדול מזה. מתחת לרצפתו מספר תאי אחסון וערכת ניפוח. סף ההטענה נוח ורחב, והוא יעיל מאד לצרכים משפחתיים.

סקייוול ET5 XR PRO - תא מטען

סקייוול ET5 XR PRO – אבזור, מחיר

הדגם שאיתנו, XR PRO, מתומחר ב- 214,900 ₪, ועדיין ישנו מחיר השקה של 5,000 שקלים פחות.

דגם זה מציג קיט אבזור רחב, הכולל בנוסף למה שצוין גם כניסה ללא מפתח, כוונון חשמלי למושבים מלפנים, מערכת שמע עם 8 רמקולים, בלם יד חשמלי עם אוטו הולד, מצב שינה לנהג, בו המושב נשכב אוטומטית ומוזיקה מרגיעה מתנגנת, כך גם מצבי קמפינג שפותח אוטומטית את דלת תא המטען לצורך חיבור אוהל חיצוני, וגם מצב מסיבה.

בנוסף יש מצלמה אחורית, חיישני גשם, אורות וחנייה מלפנים ומאחור, מראות צד מתפלות חשמלית, דלת תא מטען מופעלת חשמלית עם מחוות רגל ועוד.

סקייוול ET5 XR PRO - פנים הרכב

סקייוול ET5 XR PRO - פנים הרכב

סקייוול ET5 XR PRO – בטיחות

במסגרת הפייס ליפט, עודכנה גם רשימת מערכות הבטיחות האקטיביות בדגם, וכעת הדגם מקבל ציון בטיחות 6 מתוך 8.

יש כאן 6 כריות אוויר, בקרת שיוט אדפטיבית, סייען זחילה בפקקים, בלימת חירום אוטונומית, התרעה ותיקון סטייה מנתיב ומרכוז, סיוע בבלימה בנסיעה לאחור, סייען אוטומטי לחנייה, ניטור שטחים מתים, אזהרת פתיחת דלתות כשיש רכב חולף ועוד.

נציין שהסקייוול מחליט להיות לעיתים דומיננטי מדי, קצת כמו אמא פולנייה, מסרב לעיתים באופן תמוה לזוז אחורה, גם כשלא נצפה שם מכשול קרוב, ובנוסף הביא פעם אחת לבלימת חירום מבהילה לאחור, כשחלף קטנוע בנתיב שליד הרכב, ולא מאחוריו.

סקייוול ET5 XR PRO

במהלך ימי המבחן נתקלתי גם במלחמת הגה כשהרכב מעונין לתקן ולמרכז בנתיב, תוך כדי שאני מנסה להתנגד לו או לעשות זאת שונה ממנו. אז התיקונים לא תמיד יעבדו באופן טבעי וחלק, אלא במעין פולסים שמחפשים את מרכז הנתיב, וזה מורגש כמעין זיגזג לא נעים.

כשעזבתי את ההגה לנפשו, כדי לאפשר לו לעשות לבדו את העבודה, הפעולה היתה חלקה ורציפה יותר, והסקייוול נזף בי בסוף שעליי להחזיק את ההגה, אך תמרן לבדו לאורך שניות ארוכות. מרשים!

בקרת השיוט עבדה בצורה מדויקת למדי.

ניתן להניח שאת המערכות כולן ניתן יהיה לעדן ולעדכן כבר בעדכוני התוכנה הקרובים.

סקייוול ET5 XR PRO

סקייוול ET5 XR PRO – מנוע, הנעה, צריכת חשמל וטווחים

את ה-ET5 מניע מנוע חשמלי המפיק 204 כוחות סוס ומומנט בן 32 קג"מ. ההנעה היא קדמית והביצועים מדברים על זינוק מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 9.6 שניות.

לרשות דגם ה-XR הנבחן סוללה בקיבולת 86 קווט"ש.

הטעינה המהירה מתבצעת בקצב של עד 75 קווט"ש, והסוללה מקבלת כעת אחריות יצרן מאד ארוכה- עד 200,000 ק"מ או 8 שנים, אחריות שהיא בהחלט חריגה בענף החשמליות.

היבואן אף מצהיר שהאחריות תהא תקפה ללא קשר לשימוש או לאופי הטעינה – גם אם רוב הטעינות לאורך השנים תתבצענה בטעינה מהירה, ללא קשר לאחוזים הנטענים ועד לאיזה שלב, הסוללה תישאר תחת אחריות היבואן. שאפו!

היצרן מצהיר כי הטווח המקסימלי בין טעינות יגיע ל-489 ק"מ. בפועל, אחרי כמה ימי מבחן ובתנאים משתנים- שלווים בשיוט נינוח, תנועה עירונית, פקקים וגם בתנאים מאומצים או בכביש 6 הידוע כזולל סוללות מדופלם– הצריכה הממוצעת נקבעה על 19.1 קווט"ש ל-100 ק"מ, ובחישוב משולש – מדובר בטווח ריאלי לחלוטין של 450 ק"מ בין טעינות.

 סקייוול ET5 XR PRO    

סקייוול ET5 XR PRO – נוסעים

כבר בתחילת תנועה ניתן ללמוד שה-ET5 מרגיש זריז מכפי שניתן היה ללמוד מדף הנתונים. הזינוק מרגיש מהיר מהנתון הרשמי, וכל לחיצה הגונה על הדוושה הימנית ובמהירות עירונית מלווה בחריקת צמיגים, גם כשאתם כבר בתנועה.

המתלים רכים באופן יחסי, הראות החוצה מעולה וגם הבידוד האקוסטי מצוין. נסיעה עירונית נעימה ושלווה מאד כאן.

סקייוול ET5 XR PRO

מחוץ לעיר הסקייוול אוסף מהירות בקצב מספק למדי. למנוע יש מספיק כוח זמין לכל תאוצת ביניים או לעקיפה, כל עוד לא מצפים לביצועי מסלול.

הרכות ממנה נהנינו בעיר ממשיכה גם כאן, ורק כביש גלי יוציא נדנוד מסוים של המרכב, לא בצורה שתסיח את דעתו של מי מהיושבים ברכב.

במהירות שיוט ישנם מעט רעשי כביש ורוח, אך ברמה נמוכה יחסית, ומדובר ברכב שמעניק איכויות נסיעה ושיוט מצוינות.

יחד עם זאת, זה לא הרכב הקלאסי לשיוף פניות בכבישים מפותלים, וזה בסדר, זה לא הייעוד שלו. זוויות הגלגול מוחשיות, התנהגות השלדה לא תעודד אתכם לנסות את כישורי המסלול שלכם, יחד עם זאת, האחיזה גבוהה ומקנה תחושת ביטחון, והרכב מתנהג בדיוק כפי שתצפו מרכב בסגמנט הזה: בטוח, מגן, משפחתי, נוח, ללא יומרות ספורטיביות.

סקייוול ET5 XR PRO

סקייוול ET5 XR PRO

סקייוול ET5 XR PRO – מסכמים

דגם ה-ET5  הוא רכב נאה, גדול ומכובד למראה. יש לו תא נוסעים מזמין, איכותי ונעים מאד לשהייה, במיוחד בגוונים הבהירים שכאן. הוא מאובזר כהלכה, נוח ומרווח, כך גם תא המטען שלו.

מעבר לכך, עם 450 ק"מ ריאליים בגרסת ה-86, כנראה שתגיעו לכל מקום בארץ, בתקווה שבקרוב זה גם יכלול את כל הפינות שבמסגרת גבולותיה הגיאוגרפיים, בנחת וללא חרדת טווח.

יש כאן קיט בטיחות רחב ממה שהיה בעבר, רק שחלק ממנו צריך לעבור ליטוש מסוים, לשם פעולה חלקה וזורמת יותר וגם המסך הראשי, הגם שהוא טוב מקודמו, טוב היה לו היה מקרין נתונים באופן ברור יותר, לטובת מבט חטוף שנשלח לכיוונו בעת נהיגה.

יש כאן "הרבה מאד רכב" שמקבלים במחיר שלו, וזו בהחלט עסקה משתלמת מאד למשפחה המטיילת.

 סקייוול ET5 XR PRO

סקייוול ET5 XR PRO

SKYWELL ET5 XR 86 PRO

מחיר (₪) 214,900
אורך (מ') 4.72
רוחב (מ') 1.908
גובה (מ') 1.696
בסיס גלגלים (מ') 2.80
משקל עצמי (ק"ג) 1,920
נפח תא מטען/ כשהמושבים האחוריים מקופלים (ל') 467 / 1,141
מרווח גחון (ס"מ) 15.9
טווח נסיעה לטעינה מלאה (ק"מ) (מוצהר/ ממוצע מבחן) 489 / 450
הספק מנוע (כ"ס) 204
תאוצה 0-100 קמ"ש (שנ') 9.6
קיבולת סוללה (קווט"ש) 86
משך טעינה ביתית AC (0%-100%)(דק') 540
משך טעינה מהירה DC (10%-80%) (דק) 55
קצב טעינה מקסימלית (מהיר DC/ ביתי AC) (קווט"ש) 75 / 11
משך אחריות כללית (שנים / ק"מ – המוקדם מביניהם) 5 / 150,000

משך אחריות על מערכת חשמלית (סוללה)

(שנים / ק"מ – המוקדם מביניהם)
8 / 200,000

רכבים למכירה

בני ברק

סקיוול ET5 LR72PREMIUM 2022

₪ 109,000
0 סמ"ק
65,000 ק"מ
שניה
פרטים נוספים
צ’אט עם המוכר
חולון

סקיוול ET5 LR72PREMIUM 2023

₪ 121,900
0 סמ"ק
140,000 ק"מ
רביעית
פרטים נוספים
צ’אט עם המוכר
מודיעין עילית

סקיוול ET5 LR72LUXURY 2022

₪ 129,000
0 סמ"ק
28,000 ק"מ
שניה
פרטים נוספים
צ’אט עם המוכר
בני ברק

סקיוול ET5 LR72PREMIUM 2023

₪ 136,500
0 סמ"ק
95,000 ק"מ
שניה
פרטים נוספים
צ’אט עם המוכר
נתניה

סקיוול ET5 XR86PROGT 2025

₪ 169,770
0 סמ"ק
3,000 ק"מ
שניה
פרטים נוספים
צ’אט עם המוכר
נתניה

סקיוול ET5 XR86PROGT 2025

₪ 169,900
0 סמ"ק
0 ק"מ
שניה
פרטים נוספים
צ’אט עם המוכר
נתניה

סקיוול ET5 XR86PROGT 2025

₪ 177,700
0 סמ"ק
0 ק"מ
שניה
פרטים נוספים
צ’אט עם המוכר
נתניה

סקיוול ET5 XR86PROGT 2025

₪ 177,770
0 סמ"ק
0 ק"מ
שניה
פרטים נוספים
צ’אט עם המוכר
נתניה

סקיוול ET5 XR86PROGT 2025

₪ 179,770
0 סמ"ק
0 ק"מ
שניה
פרטים נוספים
צ’אט עם המוכר
נתניה

סקיוול ET5 XR86PROGT 2025

₪ 179,770
0 סמ"ק
0 ק"מ
שניה
פרטים נוספים
צ’אט עם המוכר
נתניה

סקיוול ET5 XR86PROGT 2025

₪ 179,770
0 סמ"ק
0 ק"מ
שניה
פרטים נוספים
צ’אט עם המוכר