לינק אנד קו LYNK & CO 02 במבחן דרכים
מבחני רכב
טל אבן ו 2025-03-05

למותג לינק אנד קו שילוב גנטי סיני ושבדי, ולאחרונה הושק הדגם הכל-חשמלי הראשון מטעמו, ה-02.
למרות שימוש במכלולים דומים ובפלטפורמה זהה לאחיו מבית, כמו ה- Zeekr X, סמארט 01 וגם הוולוו EX30 שנבחנו בעבר בגלגלים, יצאנו לבדוק היכן שומר הלינק 02 את הייחוד שלו .
הנה המבחן שערכנו לו, בימים של פריחה מרהיבה בהרי ירושלים.
לינק אנד קו LYNK & CO 02 – רקע
לינק אנד קו החלה דרכה כשת"פ בין היצרן וולוו לקונצרן Geely, כשהמטרה היתה לייצר כלי רכב חשמליים הנמצאים במיצובם בין דגמי שני היצרנים, ככלי רכב שהם קרובים עד כמה שניתן להגדרה של "רכבי פרימיום".
שינוי מבני של החברה ביסס את הבעלות המלאה בחברה על ידי ג'ילי לצד זיקר, כמעט בחלקים שווים.
דגם ה- 02 תוכנן ועוצב מחדש ע״י כמה מאות מהנדסים ומעצבים במרכז המחקר והפיתוח של המותג בגטבורג שבשבדיה, ומדובר ברכב הכל-חשמלי הראשון מבית.
ה- Lynk & Co 02הוא קרוס אובר קופה בקטגוריה C, המבוסס על פלטפורמת SEA2 החשמלית של ג'ילי. לדגם מקדם גרר נמוך, Cd 0.259, שהוא גם הנמוך ביותר מבין המתחרים הישירים בקטגוריה.
לינק אנד קו LYNK & CO 02 – עיצוב חיצוני, מימדים
הלינק 02 מעוצב כרכב פנאי קופה. בחזית ישנם מוטיבים משפחתיים המזכירים את הזיקר X בעיקר, עם חתימה של פנסי לד צרים ומעוצבים לצד מכסה המנוע המשתפל מטה, כאן החזית במראה אטום יותר מאשר זו שבזיקר, עם אף מחודד החוצה, ופנסים ראשיים משולבים בפגוש הגדול.
מהצד דגם ה-02 קיבל את מראה הקופה הקרוסאוברי המוגבה, ישנם משחקי קווים וגוונים בין הקורות בשילוב עם הגג ולחצאיות שבתחתית הדלתות. חישוקי ה-19" נאים, וגם הפנסים מלפנים ומאחור נמשכים לצידי הרכב, ונותנים תחושה של תנועה.
יש כאן כמה אלמנטים שסייעו למהנדסי לינק להשיג מקדם גרר של cd0.259, כמו ידיות שקועות בדלתות עם לחצנים חשמליים לפתיחה, קורה B המתמזגת בקו אחיד ורציף עם החלונות- ללא בליטה וגם עיצוב מראות הצד. בדגם הבכיר יש לשם כך גם סבכה קדמית דינאמית, שיודעת לווסת את כיוון האוויר שפוגש את הלינק במהירות גבוהה.
מאחור ספוילר דומיננטי שאליו שודכו יחידות תאורת לד ייחודיות, ובאופן נאה למדי. גם הן בולטות מעט מקו המרכב, כדי לאפשר זרימה טובה יותר של הרוח ולהקטין את החיכוך.
העיצוב הכללי הרמוני, נאה ומודרני למדי.
אורכו של הלינק 02 הוא 4.46 מ', רוחבו 1.845 מ' וגובהו 1.573 מ'. בסיס הגלגלים נדיב, עם 2.755 מ'. עם מרווח גחון בן 19.1 ס"מ, ניתן גם לטייל איתו בזהירות בשבילים קלים, ללא חשש מפגיעה בסוללה שמתחת.
לינק אנד קו LYNK & CO 02 – עיצוב פנימי, הנדסת אנוש ואיכות חומרים
בפנים האווירה טכנולוגית ועכשווית, עם מסך ענק במרכז (15.4"), מסך נוסף כלוח מחוונים (10.2"), הגה קטום משני צדדיו ולצידו ידית ההילוכים, שילוב צבעים בהירים וכהים, קונסולה מרכזית צפה בחלקה ומיעוט בכפתורים פיזיים.
בדגם הנבחן נבחרו צבעים פנימיים בהירים שמחמיאים מאד לתא הנוסעים, האווירה נעימה ועשירה, וגם נגיעות פסי המתכת בגוון נחושת הפזורים בתא, למשל- על המושבים, על ההגה, במחזיק הכוסות ועוד – תורמים את שלהם לכך.
לינק שמים דגש רב על נושא מחזור החומרים והקיימות, ועור טבעוני עוטה את המושבים, ההגה, ומשטחים נוספים מסביב. המשטחים השונים עשויים מחומרים איכותיים, רכים ונעימים למגע, ובהחלט ניתן לציין את האיכות הכללית הגבוהה של תא הנוסעים.
הכפתורים שנותרו פיזיים נמצאים בעיקר על ההגה, ומומלץ ללמוד את תפקודם מראש, כדי לתפעלם בזריזות בעת נהיגה. טוב עשה היצרן שהשאיר את תפעול מראות הצד דרך כפתורים פיזיים וברורים לצד מתגי החלונות, ולא העבירם למסך, כפי שעשה לפיצ'רים נוספים, לרבות כיוון זרימת האוויר מהפתחים.
מתגי הפעלת החלונות עובדים במשיכה/ דחיפה ולא בלחיצה/ הרמה, תופעה המאפיינת כלי רכב עכשוויים רבים, רובם מגיעים מסין, ממש כמו הלחצן החשמלי הפנימי לפתיחת הדלתות, שהחליף את הידית המכאנית המסורתית, שנשארה כאן רק למקרי חירום.
פתחי המיזוג המרכזיים מעט נמוכים מדי, מתחתם נמצא כיס המאכלס 2 טלפונים ניידים לצורך טעינה אלחוטית (בגרסה הגבוהה שכאן, Halo) וגם מתקן מתקפל להנחת 2 כוסות.
בקונסולה המרכזית תא אחסון לאורך, מעליו תא קטן ונשלף ומכסה מתקפל. המכסה כאן מרגיש איכותי וכבד במידה, הפלסטיק של תא האחסון עצמו מרגיש מעט שברירי ופחות איכותי, בניגוד לאיכות הכוללת הגבוהה כאמור.
מעל לנוסעים גג פנורמי גדול ללא פתיחה, אין לו תריס גלילה אלא כיסוי ידני הנמצא מתחת לרצפת תא המטען, פטנט שהחל עם טסלה ופחות מועדף עלינו. יחד עם זאת, היצרן טוען לסינון קרינת UV עם יעילות הקרובה ל-100 אחוזים, והזכוכית עצמה כהה.
---
מאחור מרווח גדול לרגליים, וגם המבוגרים יגלו שהראש לא מתחכך בתקרת הרכב, למרות מרכב הקופה; בנוסף, הרצפה כאן שטוחה, שישנם קעי טעינה ופתחי מיזוג בקורות הצדדיות.
תא המטען ממוצע בנפחו (350 ל'), המפתח מעט גבוה וצר. מתחת לרצפתו תאי אחסון נוספים לכיסוי הגג כאמור, לכבל טעינה, לערכת הניפוח לצמיגים ועוד, וסה"כ מדובר בנפח אחסון של 440 ל', שהוא כבר מכובד לסגמנט.
גם מלפנים ישנו תא אחסון (Frunk) בנפח צנוע של 15 ל', אך גם הוא יכול להכיל את כבל הטעינה ללא מאמץ.
לינק אנד קו LYNK & CO 02 – אבזור, מחיר
הדגם מגיע בשתי רמות גימור, Pro שמחירו 169,900 ₪ ו- Halo, הגרסה הבכירה, זו שנבחנת כאן, שמחירה 176,900 ₪.
כבר בגרסה הראשונה תקבלו מצלמות 360, פתיחה חשמלית לתא המטען, מראות צד מתקפלות חשמלית, כוונון חשמלי למושבים הקדמיים, להם גם חימום וזיכרונות, כניסה ללא מפתח וזיהוי מרחוק עם פתיחה ונעילה אוטומטיות, חיישני גשם ואורות, 8 רמקולים ואחסון מדיה בן 128GB ובנוסף - חיבור V2L – לטובת מכשירים חשמליים בשטח.
גרסת HALO מוסיפה מערכת שמע מצוינת מבית הרמן קרדון לה 14 רמקולים, 2 משטחי טעינה אלחוטית (15w) ותאורת אווירה אקטיבית רבת גוונים.
התממשקות אלחוטית לאפל קארפליי כבר עודכנה ברכב ההדגמה. התממשקות גם לאנדרואיד אוטו צפויה כבר בעדכון הבא שיערך בחודשים הקרובים.
לינק אנד קו LYNK & CO 02 – בטיחות
שתי רמות הגימור מקבלות ציון בטיחות 7 מתוך 8. יש כאן 7 כריות אוויר, מניעה אקטיבית מסטייה מנתיב, בלימה אוטומטית בחירום, גם בפני הולכי רכל ורכב דו גלגלי, ובקרת שיוט אדפטיבית.
בנוסף, תמצאו כאן זיהוי רכב בשטח מת, בלימה אוטומטית בנסיעה לאחור, מניעת פתיחת דלת אחורית בעת תנועה חולפת, זיהוי תמרורים, ניטור עייפות נהג והסחת דעתו מהכביש, חיישני חנייה היקפיים והתרעה על תנועה חוצה מאחור.
בדגם הבכיר תקבלו התרעה על תנועה חוצה גם מלפנים, סיוע התחמקות ממכשול ומעבר נתיב אוטומטי בעת הפעלת איתות.
בפועל, המערכות, בעיקר ההתרעתיות, עובדות לרוב בהיפר, ניתן לנטרלן דרך המסך הראשי. אם גם לאחר מכן המסך ימשיך לנזוף בכם (ובווליום שתמיד יהיה גבוה הרבה יותר מדי) על נהיגה במהירות גבוהה ממה שמצוין בתמרור, או על כך שאתם עתידים להגיע לצומת ולתנועה חוצה, כדאי שתנטרלו את הווליום גם מערכת הניווט המקורית שמגיעה עם הרכב.
לינק אנד קו LYNK & CO 02 – מנוע, הנעה, סוללה וטעינה
לינק 02 מגיע בגרסת מנוע-סוללה אחת ויחידה. המנוע החשמלי מפיק 272 כ"ס ו-35 קג"מ.
מדובר בהנעה אחורית ומנוע אחורי, ויכולת תאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 5.5 שניות, שילוב שבונה ציפיות לקראת שלב הנהיגה.
קיבולת הסוללה היא 66 קווט"ש, והטווח המקסימלי המוצהר בגרסה הבכירה עומד על 465 ק"מ (435 ק"מ בגרסת פרו). בפועל, נהיגה אמיתית ולא מתחשבת בטווח, שכללה גם מקטעים דינאמיים וטיפוס בהרי ירושלים, הניבה טווח של 375 ק"מ.
בנהיגה מתחשבת ואיטית יותר, המשלבת יותר מקטעים עירוניים, כנראה שתחצו, ודי בקלות, את קו ה-400 ק"מ בטווח.
קצב הטעינה המהירה המקסימלי הוא 150 קווט"ש, שם טעינה מ-10 ל-80 אחוזים תתבצע תוך חצי שעה.
לינק אנד קו LYNK & CO 02 – נוסעים
המושבים בלינק 02 נוחים מאד וכבר בנהיגה עירונית ניתן להתרשם מבידוד הרעשים המוצלח; הסאונד החיצוני שהרכב משמיע בעיר, משהו בסגנון של חללית מסרטי מלחמת הכוכבים, נפוץ היום אמנם בקרב כלי רכב חשמליים ומטרתו חיובית- למנוע מהולכי הרגל להיות מופתעים מנוכחותכם לידם, מאידך, הוא מעט חזק מדי כאן, ונשמע גם בתא הנוסעים.
תפעול המסך הראשי שקיבל את העדכון האחרון - Qualcomm Snapdragon 8155 מהדור השלישי- מהיר תגובה והרזולוציה שלו מצוינת, וגם הגישה לפיצ'רים מרכזיים, כמו בקרת האקלים או מערכת השמע – פשוטות ומהירות יחסית.
המתלים כאן רכים וסופגים את פגעי הכביש בצורה טובה, המנוע מצידו מספק תגובות מהירות ותאוצות זריזות מאד, שמאפשרות תנועה חלקה בעיר.
מערכת הרגנרציה, גם במצב המקסימלי שלה, לא מספיק נושכת לטעמי, ולכן השימוש במערכת הבלימה תכוף ממה שהייתי רוצה שהיא תהיה.
הראות החוצה טובה למעט החלון האחורי, שהוא מעט קטן ומשופע, הרבה בשל העיצוב החיצוני שכולל גם את הספוילר הענק, המשלב את יחידות התאורה; יחד עם זאת, בשל החיישנים ההיקפיים ומצלמות ה-360 קל מאד לתמרן עם הלינק.
מחוץ לעיר ניכר כי למנוע ביצועים מצוינים בכל כביש ובכל תנאי הדרך, הלינק 02 אוסף מהירות בקצב מרשים, ורמת הבטיחות האקטיבית גבוהה. רמת הנוחות נותרת גבוהה גם בנסיעות ארוכות, כאן המתלים הרכים יכולים מעט לנדנד את המרכב מעל לכביש גלי, אך לא באופן שיציק למי מהנוסעים.
בידוד הרעשים גם הוא מרשים, ונרשם רק רעש קליל מהגלגלים הגדולים, במהירות שיוט גבוהה.
בכביש הדינאמי הלינק 02 מגיש לא מעט מרכיבים שנועדו לאפשר נהיגה דינאמית מהירה, כשלהנעה האחורית, לשלדה הקשוחה, למנוע האחורי החזק ולמרכז הכובד הנמוך נוספו גם בלמי ברמבו.
אכן ניתן ליהנות מנהיגה מהירה ומתגמלת, אך עדיין הגה מעט קל ולא לגמרי מתקשר- גם בקינפוג המוד הכי קרבי שלו במסך הראשי, לצד זוויות גלגול מורגשות עקב המתלים היותר רכים, וגם המשקל העצמי (1,820 ק"ג), עדיין מונעים מהלינק 02 להיות הוט האץ'.
לינק אנד קו LYNK & CO 02 – מסכמים
לינק אנד קו 02 מצליח לסמן "וי" ברוב הסעיפים ב-Wish list של היצרן ושל הלקוח הפוטנציאלי;
מרכב הפנאי-קופה נאה ומעניין, ולמרות מתקפת הדגמים החדשים והמעוצבים שנעים על כבישי ישראל – הוא מצליח לעורר עניין ולסובב ראשים.
מעבר לכך, מדובר בתא נוסעים איכותי ומעוצב, ורמת הבטיחות כאן גבוהה; רמת הנוחות הכללית גבוהה, המנוע מצידו חזק למדי, ויחד עם הנעה אחורית ומנוע אחורי- יכול לספק חוויית נהיגה שובבית יותר מרבים מהמתחרים בקטגוריית רכבי הפנאי הקומפקטיים.
טווח הנסיעה הריאלי ממוצע בלבד, אך הטעינה המהירה מפצה על כך בטיולים המשפחתיים הארוכים.
המרווח לנוסעים מצוין, וגם לציוד מאחור הוא טוב, אם מתחשבים בסך נפח האחסון המתקבל, הכולל את השטח שמתחת לרצפת התא ואפילו זה הצנוע שמלפנים.
עדיין אני רואה בתפעול שרובו ככולו מתבצע מהמסך כפחות ידידותי למשתמש, וגם קצב ההתרעות הנוזפות בנהג יכול להיות מעייף, אך אלה שתי תופעות שהן בגדר חוצות-ענף בימינו.
עם זאת, ההתרעות ניתנות להשתקה די בקלות, וגם כיוונון מראות הצד נותר חיצוני, בכפתורים פיזיים, ולא דרך המסך; הבלימה הרגנרטיבית יכולה היתה להיות חזקה יותר, בעיקר בנהיגה עירונית,
ואחרי כל מה שנאמר, שורת המחיר, שעבור רבים מלקוחות המטרה היא שורה חשובה ולעיתים גם השורה התחתונה, מפתה למדי, כשהדגם המאובזר (מאד) יהיה שלכם תמורת פחות מ-177 אלפי שקלים, לפני רישוי. ובכך יש בשורה אמיתית.
LYNK & CO 02 HALO
מחיר (₪) | 176,900 |
אורך (מ') | 4.46 |
רוחב (מ') | 1.845 |
גובה (מ') | 1.573 |
בסיס גלגלים (מ') | 2.755 |
משקל עצמי (ק"ג) | 1,820 |
נפח תא מטען (ל') | 440 ברוטו (+15 מלפנים) |
מרווח גחון (ס"מ) | 19.1 |
טווח נסיעה לטעינה מלאה (ק"מ) (מבחן / מוצהר) | 375 / 465 |
הספק מנוע (כ"ס) | 272 |
תאוצה 0-100 קמ"ש (שנ') | 5.5 |
קיבולת סוללה (קווט"ש) | 66 |
משך טעינה ביתית AC (10%-80%)(דק') | 360 |
משך טעינה מהירה DC (10%-80%) (דק) | 30 |
קצב טעינה מקסימלית (מהיר DC/ ביתי AC) (קווט"ש) | 150 / 11 |
משך אחריות כללית (שנים / ק"מ – המוקדם מביניהם) | 5 / 150,000 |
משך אחריות על מערכת חשמלית (סוללה) (שנים / ק"מ – המוקדם מביניהם) |
8 / 200,000 |