עדכונים

KGM Torres טורס בהשקה ונהיגה ראשונה

מבחני רכב

טל אבן ו 2024-09-19

KGM Torres טורס KGM Torres. צילום תמונות: טל אבן

היצרן הדרום קוריאני KGM, סאנגיונג לשעבר, חידש לאחרונה את דגם הרקסטון המוצלח, אליו הוסיף גם גרסה נגישה יותר במחיר, ללא הנעה כפולה.

כעת נוסף לנבחרת המותג דגם הטורס (Torres), רכב פנאי קומפקטי מסגמנט ה- SUV -C, שמציע מראה קרבי וקשוח, מרכב גדול במיוחד והנעה קדמית או כפולה.

פגשנו את דגם ה- 4X4 לנהיגה ראשונה.

KGM Torres טורס - רקע

הטורס הושק בעולם לראשונה לפני כשנתיים. הוא נשען על פלטפורמת הדגם הקטן יותר מבית, הקוראנדו, והוא אמנם קטן מהרקסטון, אך מציג מידות נדיבות לסגמנט ה-SUV – C  בו הוא נמצא.

לדגם עיצוב קשוח בהתאם לפילוסופיה החדשה של המותג ("Powered by toughness"). בשלב זה הוא מושק בארץ עם מנוע בנזין, ובקרוב צפויה להגיע גם הנעה היברידית. הנעה חשמלית צפויה להצטרף בהמשך, כפי הנראה כבר במהלך 2025.

מדובר בדגם הראשון של החברה, שיצא תחת כנפי המותג KGM, ולא כהסבה מדגם של סאנגיונג, כפי שעבר הרקסטון.

KGM Torres טורס - עיצוב חיצוני ומידות

עם אורך

של 4.70 מ', רוחב בן 1.89 מ' וגובה של 1.72 מ', מדובר באחד מרכבי הפנאי הקומפקטיים הגדולים ביותר מבין הדגמים המובילים בסגמנט; בסיס הגלגלים עומד על 2.68 מ'. למעשה, המימדים הללו כמעט שמכניסים את הטורס לגזרת רכבי ה- 7 מקומות.

העיצוב כולל לא מעט מאפיינים של רכבי שטח קשוחים, רובם עיצוביים בלבד.

מלפנים יחידות לד נאות עם צלעות אנכיות ביניהן.

יש כאן גריל אמתני, עיצוב של טבעת משיכה וחילוץ צבועה באדום, סף תחתון כסוף, מכסה מנוע קרבי עם קווי אורך בצדדים וגם ידיות קשירה מעליו, עם עיצוב של מדרכים לצידם.

מהצד חישוקים גדולים (20") ונאים, המגיעים עם גרסת ההנעה הכפולה (18" בגרסה הרגילה), מראות צד גדולות, חצאיות לדלתות וחיפויים מאסיביים לבתי הגלגלים- כולם בשחור, קורה C רחבה וכסופה המזכירה את עיצוב הדיפנדר, וקו חלונות/ גג אלכסוני הנותן תחושה של רכב קשוח אך דינאמי.

מאחור ממשיכים מוטיבים עיצוביים קשוחים – דלת תא המטען עם בליטה, כאחת המסתירה גלגל חילופי (בפועל יש כאן ערכת ניפוח), ידית צידית לפתיחת תא המטען, רק שבמקום ידית מכאנית שפותחת דלת רוחבית מדובר כאן בלחצן חשמלי לפתיחה כלפי מעלה.

יחידות תאורת הלד האחורית נאות, מזכירות במשהו את דגמי ריינג' רובר אך גם את קיה סורנטו, גם היא מבית טלקאר בישראל.

גם כאן סף תחתי כסוף בעיצוב המדמה מיגון תחתון.

הרכב נראה קרבי וקשוח, רק רוב האלמנטים עיצוביים בעיקר ולא באמת נותנים לו פונקציונליות קשוחה לשטח, אלא בעיקר נראים כך.

 

 

 

KGM Torres טורס - עיצוב פנימי, הנדסת אנוש ואיכות חומרים

בתא הנוסעים שולט הצבע החום, שנבחר באופן אחיד עבור כלל הצבעים החיצוניים של הטורס.

יש כאן עור טבעוני מסביב, על המושבים, הידית במרכז, ההגה והדלתות, וגם הדש בורד עשוי מחומרים רכים, הוא תואם בחום ובשחור את גוון העור.

יש כאן שימוש בניקל ובפלסטיק בגוונים שונים ועם טקסטורות מעניינות, ותחושת האיכות הכללית – טובה.

לרשותנו 3 מסכים. המסך הראשי בגודל 9", הוא מתממשק לאפל ולאנדרואיד ומסביבו מספר כפתורים פיזיים, מתחתיו מסך 8" לתפעול בקרת האקלים בעיקר, עם פקדים פיזיים לתפעול נוח ואינטואיטיבי, ולוח המחוונים בגודל 12.3".

מסביב תאורת אווירה, הגה קטום עם לא מעט כפתורי תפעול שעליו, והתחושה כללית נעימה ומודרנית, וקל להתרגל לתפעול שכאן.

---

מאחור המרווח טוב, אפילו ל-3 מבוגרים, בזכות מימדי המרכב הנדיבים. יש כאן יציאות למזגן, הצללות מפני השמש המתקפלות לדלתות, מקומות אחסון ושקעי טעינה למכשירים. למרגלות היושב במרכז מדרגה לא גבוהה.

תא המטען כאן גדול מאד- בנפח 599 ליטרים, מתחת לרצפה תאי אחסון קטנים ולמרות עיצוב הדלת האחורית שמבטיח לכאורה גלגל רזרבי תלוי, תמצאו כאן ערכת ניפוח.

 

 

KGM Torres טורס - אבזור, מחיר

בשלב זה, הטורס מגיע לישראל בשתי רמות גימור.

דגם Executive מגיע עם הנעה קדמית ודגם Luxury, הנבחן כאן, מגיע עם הנעה כפולה המציעה יכולת תנועה גם בשטח קל.

דגם ה Executive שמחירו 174,900 ₪ מאובזר, בנוסף למה שתואר עד כה, גם בגג שמש, חיישני חנייה קדמיים ואחוריים, מצלמת רוורס, חימום ואוורור למושבים הקדמיים, זה של הנהג עם כוונון חשמלי, חימום למושבים האחוריים, כניסה והתנעה ללא מפתח, משטח טעינה אלחוטית, העברת הילוכים דרך כפתורים מאחורי ההגה, קיפול חשמלי למראות הצד ועוד.

דגם ה- Luxury יעלה 15 אלף שקלים נוספים, ובסה"כ 189,900 ₪, ואלה יקנו לכם לא רק הנעה כפולה, אלא גם פתיחת תא מטען חשמלית, חישוקי 20" כאמור וחימום להגה.

 

KGM Torres טורס  - בטיחות

הדגם זוכה לציון בטיחות של 4 מתוך 8, עם 7 כריות אוויר, מניעה אקטיבית מסטייה מנתיב, זיהוי רכב בשטח מת, התרעה על עייפות נהג ועל תנועה חוצה מאחור, ובלימת חירום- גם בפני הולכי רגל ורכב דו גלגלי.

הגרסאות הבאות של הדגם – היברידיות וחשמליות, צפויות להשלים לפחות חלק מארסנל מערכות הבטיחות האקטיביות הנפוצות כיום, כמו בקרת שיוט אדפטיבית, בלימת חירום אוטונומית בנסיעה לאחור ועוד.

KGM Torres טורס -מנוע, הנעה, צריכת דלק

לטורס מנוע בנזין מוגדש בנפח 1.5 ליטרים, המפיק 163 כ"ס ומומנט בשרני יחסית, של 28.6 קג"מ. אל המנוע משודכת תיבת הילוכים פלנטרית בת 6 יחסי העברה קדמיים מבית אייסין. התאוצה ל-100 קמ"ש אורכת 10.1 שניות בגרסת ההנעה הקדמית ו-10.9 שניות בגרסה כפולת ההנעה.

היצרן מצהיר על צריכת דלק של 11 ק"מ לליטר לגרסה הנבחנת, בפועל נסיעת המבחן הקצרה לימדה על נתון הקרוב יותר לכ- 9.5 ק"מ לליטר בתנאים האמיתיים.

KGM Torres טורס  - נוסעים

הטורס מתגלה כפרטנר נעים לנהיגה עירונית. מנוע הבנזין שלו שקט, הבידוד טוב, וגם המתלים עומדים במעמסת פגעי הכביש שבדרך. הישיבה נוחה וגבוהה והראות החוצה טובה.

כבר במטרים הראשונים מגלים שהטורס הוא רכב שהתחלנו קצת להתגעגע אליו – כזה שניתן ללמוד במהירות רבה, בלי תחכום ובלי סרבול.

אמנם תפעול המסך המרכזי לא תמיד ברור וצריך ללמוד אותו, אבל יש כפתורים פיזיים, ידית הילוכים רגילה, מתגי החלונות והמראות במקומות להם תצפו, והכל עובד בקלות וללא מחשבה יתרה.

מחוץ לעיר הטורס ממשיך להעניק נוחות טובה ושיכוך מצוין. שאון המנוע ורעשי הכביש נשמעים, אך באופן חלש ולא מפריע.

התנהגות הטורס צפויה ומעניקה ביטחון לנהג. כפי שרומז דף הנתונים, עם כמעט 11 שניות ל-100 קמ"ש, אין כאן פרצי כוח ואין כאן הפתעות.

הטורס יודע לשייט בכביש המהיר וגם להאיץ לצורך עקיפה כשצריך, מבלי שתצטרכו עיסוי פנים לאחר שתאלצו להתמודד עם כוחות ג'י גבוהים, כמו במקרים של תאוצות פנטסטיות שמעניקים כלי רכב חשמליים דו מנועיים וחזקים במיוחד.

בעיקר – אין כאן תחכום מיוחד, במובן הטוב של המילה. תפעול הטורס קל ופשוט, לרבות המסך השלישי האחראי בעיקר על בקרת האקלים, אך גם על נטרול מערכת העצור/ סע, נעילת ההנעה הכפולה המתאפשרת עד 40 קמ"ש ועוד.

 

KGM Torres טורס - מסכמים

לטורס של KGM כמה יתרונות משמעותיים.

הוא גדול במיוחד במונחי אורך/רוחב/גובה לעומת התחרות הצמודה בקטגוריה, כמו מאזדה CX5, יונדאי טוסון, קיה ספוטאז', ג'אקו 007 ואפילו מהראב 4 של טויוטה. תא המטען שלו נדיב מאד, והוא יתאים לטיולים של המשפחה, במיוחד בגרסה כפולת ההנעה.

לצד עניין הגודל, יש את נושא העיצוב ואת אפקט הכניסה שהטורס מאפשר. הוא נראה קרבי ומסוקס, קשוח ומחוספס, ומייצר לא מעט עניין על הכבישים. המוטיבים של רכב שטח קשוח שנוספו לו, גם אם תכליתם עיצובית בלבד, נותנים לו את הנקודות אל מול יריביו, כדי שירשים יותר מהם.

האבזור אף הוא נדיב. זה של הבטיחות האקטיבית חסר, אך כנראה שיושלם עם הגעת הגרסאות ההיברידית והחשמלית.

מעבר לכך, KGM נהנה ממוניטין של אמינות דרום קוריאנית, וזה יבטיח לו ערך מכירה גבוה יחסית, כנראה שגם לעומת חלק ממתחריו מסין, שם יידרש עוד מעט זמן כדי לבחון איך שוק הרוכשים יקבל את המכוניות הסיניות כמשומשות, ומה יהיה הביקוש להן.

את כל החבילה הזו מקפל מחיר שהוא נמצא בצד היותר שפוי של הסקאלה – מחירי 2 הגרסאות גבוהים רק באלפי שקלים בודדים לעומת רכב משפחתי חדש ממוצע, לו אין את המימדים, את הגובה, את תא המטען הענק ובעיקר – את מראה רכב השטח המסוקס, ואם מסכמים את כל אלה, נראה שתחזיות היבואן – למכור כמה מאות יחידות עד לסוף 2024 – לא נראות שאפתניות יתר על המידה.

 

 

KGM TORRES 4X4 LUXURY

מחיר (₪) 189,900
אורך (מ') 4.70
רוחב (מ') 1.89
גובה (מ') 1.72
בסיס גלגלים (מ') 2.68
משקל עצמי (ק"ג) 1,693
נפח תא מטען/ כשהמושבים האחוריים מקופלים (ל') 599 / 1,662
מרווח גחון (ס"מ) 19.5
צריכת בנזין ממוצעת (מוצהר/ ממוצע מבחן - ק"מ / ליטר) 11 / 9.5
מנוע, נפח (סוג דלק, סמ"ק) בנזין טורבו, 1,500
תצורת מנוע (מס' צילינדרים) 4
תיבת הילוכים, הנעה אוט' 6, 4x4
הספק מנוע (כ"ס) 163
מומנט (קג"מ) 28.6
תאוצה 0-100 קמ"ש (שנ') 10.9
משך אחריות כללית (שנים / ק"מ – המוקדם מביניהם) 3 / 100,000