פיג'ו 3008 החדש במבחן דרכים
מבחני רכב
טל אבן ו 2024-12-25
דגם הפנאי הפופולארי של פיג'ו קיבל עדכון מקיף בדור החדש שיצא.
העיצוב עודכן, סביבת הנהג שודרגה, והמנוע קיבל תגבור חשמלי קל.
פגשנו אותו למבחן דרכים.
פיג'ו 3008 – רקע
ה-3008 הנוכחי, רכב הפנאי הקומפקטי מבית פיג'ו, הוא הדור השלישי של הדגם, שהושק לראשונה בשנת 2008, וזכה די מהר לאחר מכן, לאורך השנים, בפרסים נחשבים, כמו רכב השנה באנגליה ובאירלנד, כמו גם במגזינים נחשבים כמו What Car?.
בשנת 2016 נחשף הדור השני של ה-3008, שאף זכה לעדכון כארבע שנים לאחר מכן.
בדומה לדגם ה-408, העיצוב החדש של הדגם הוא בסגנון פאסטבק, המתהדר בצדודית של רכב פנאי- קופה.
ה-3008 החדש הוא הראשון להשתמש בפלטפורמה STLA מבית סטלנטיס.
פיג'ו 3008 – עיצוב חיצוני, מימדים
כמו בדור היוצא, העיצוב החיצוני מסוגנן ומרהיב. לחזית יש אפקט כניסה משובח, עם פנסי פיקסל לד, מתחת להם לדים בצורת טופרי אריה וגריל גדול עם טקסטורות מעניינות, ובמרכזו הלוגו החדש של פיג'ו. מעליו כיתוב "3008" בפונט הותיק של המותג, שמזכיר נשכחות מדגמים עברו.
מהצד צורת הפנאי קופה כאמור, גג שחור במראה צף, חישוקי 19" נאים, חיפויים לבתי הגלגלים וחצאיות בשחור. לוגו האריה מתנוסס גם כאן, בגרסת ה-GT, על הכנפיים הקדמיות בגאון.
גם מאחור יחידות תאורת לד חדשות ותלת מימדיות, וגם כאן נשמר מוטיב שלושת הטפרים, ספוילר גג גדול ואחד קטן בקצה דלת תא המטען, חלון משופע ופגוש דומיננטי בשחור וכסף.
מידות ה-3008 גדולות מאלה שבדגם היוצא, עם 4.535 מ' לאורך, 1.89 מ' לרוחב, 1.665 מ' לגובה וגם בסיס הגלגלים מרשים, עם 2.73 מ'. מרווח הגחון בן 19.57 ס"מ, וזה טוב גם לטיולי שבילים קלים.
פיג'ו 3008 – עיצוב פנימי, איכות חומרים והנדסת אנוש
סביבת הנהג כאן חדשה, וכבר עם ההתמקמות במושב הנהג ניתן להתרשם מהחומרים האיכותיים, חלקם מדברים בשפת המיחזור והקיימות, מהטקסטורות המעניינות שעל הדש בורד ובדלתות, שנראות תלת מימדיות, במיוחד בחשיכה ותחת תאורת האווירה המגוונת שכאן.
המושבים נוחים ותומכים, ברמת הגימור שאיתנו הם עוטים עור נאפה שחור עם תפירת מעוינים, ואלה הקדמיים מחוממים, מאווררים ובעלי 3 סוגים של עיסוי. גם במושבים האחוריים הקיצוניים ניתן להפעיל חימום. כמו כן, דרך המסך ניתן לווסת את מידת הלפיתה של המותניים על ידי דפנות המושבים הקדמיים.
הקונסולה המרכזית רחבה ועליה מתגים לתפעול מהיר של בקרת האקלים, וגם גלגלת לעוצמת השמע, היכן שהיתה בעבר ידית ההילוכים הזעירה שפגשנו גם בדגמים אחרים של הקונצרן.
מיקומה של זו האחרונה עבר לדש בורד, דווקא שם המיקום מתגלה כאינטואיטיבי הרבה פחות, במיוחד בשימוש מהיר ותכוף בתמרונים עירוניים ובחניות דחוקות.
בקונסולה המרכזית ישנם מספר תאי אחסון, זה שבתא המרכזי מקורר, לרבות תא עם שקעי טעינה ועם מכסה שנסגר ומעליו מקום נוסף להנחה של אביזרים קטנים וטלפון נייד. המכסה עצמו עשוי מפלסטיק חלק ולאחר כל סיבוב או האצה, הדברים שמונחים מעליו גולשים למרגלות הנוסעים הקדמיים.
יצוין כי משטח הטעינה האלחוטית שיש ברמת הגימור הגבוהה מציע פתרון חכם, והוא בנוי כך שבעת הנחת הטלפון לא ניתן לראות את המסך שלו, כנראה במכוון, ורק נורה ירוקה מראה שהטעינה מתבצעת.
דגם זה הוא הראשון מבית פיג'ו שעושה שימוש ב- i-cockpit, וכאן בגרסת ה- GT הבכירה- מדובר במסך 21", חלקו מתופעל גם במגע, והוא מרכז את לוח המחוונים ואת מסך המולטימדיה, ומתחתיו מסך מגע נוסף, המכיל 10 קיצורי דרך לפונקציות המהותיות ברכב, כמו מדיה, טלפון והגדרות.
בפועל המסכים עובדים טוב ממסכים קודמים של פיג'ו, ומסך קיצורי הדרך מועיל לתפעול מהיר, עדיין, גודש הנתונים והמסכים דורש לימוד ותרגול ולא מעט תשומת לב מהנהג לשם תפעול מרבית מערכות הרכב.
ההגה כאן קטן וקטום משני צדדיו, כמיטב המסורת בפיג'ו, מאחוריו כפתורי תפעול הגיר ועליו כפתורי תפעול הנראים כמשטחי מגע, אך הם לחיצים.
התוצאה הכללית היא תא נהג מרהיב ומהודר, שנראה כאילו נלקח מקטגוריות גבוהות יותר. תאורת האווירה בלילה אף מוסיפה לכך.
---
מאחור ניכר כי בסיס הגלגלים הגדול מאפשר מרווח ברכיים נאות לשני היושבים הקיצוניים, האמצעי יתרווח מעט פחות למרות רצפה שטוחה, בשל הקונסולה המרכזית שגולשת לשטח הרגליים שלו.
יש כאן פתחי מיזוג אחוריים, שקעי טעינה וגם כפתורים להפעלת החימום במושבים האחוריים.
ראשם של נוסעים הגבוהים מ-1.80 מ' יפגוש את תקרת הרכב, בשל מבנה הפאסטבק של המרכב.
תא המטען גדול (520 ליטרים), הפתיחה שלו כאן חשמלית, והמפתח שלו נוח ורחב. מתחת לרצפתו גלגל רזרבי מוקטן.
פיג'ו 3008 – אבזור, מחיר
דגם ה-3008 מתחיל מגרסת ה- Allure עם 187 אלף שקלים. בגרסה זו תמצאו 2 מסכי 10" (מחוונים ומולטימדיה), קישוריות אלחוטית לאפל ולאנדרואיד, כניסה והנעה ללא מפתח, 3 מצבי נהיגה (חסכוני, רגיל וספורט), מצלמות 360 המגובות בחיישני חנייה היקפיים, חיישני גשם ואורות, קיפול חשמלי למראות הצד ועוד.
---
מסך ה-21", מסך קיצורי הדרך, גג שמש פנורמי עם וילון הצללה, תאורת האווירה (8 צבעים) ושקעים נוספים לטעינה- מגיעים כולם בגרסה זו כאופציה בתוספת תשלום, אך הם סטנדרטיים בקיט האבזור בגרסת GT הבכירה, זו שנבחנת כאן, שעלותה 207 אלף שקלים.
בנוסף, ישנה גרסה כל חשמלית, אף היא ברמת גימור GT, ועלותה 259 אלף שקלים.
פיג'ו 3008 - בטיחות
הדגם מקבל ציון בטיחות של 6 מתוך 8. יש כאן 6 כריות אוויר, בקרת שיוט אדפטיבית, שמירה אקטיבית על נתיב, בלימת חירום לרבות בפני הולכי רגל ודו גלגלי, מניעת סנוור רכב ממול, התרעה לפני פתיחת דלת כשיש תנועה חולפת, התרעה על רכב בשטח מת ותנועה חוצה מאחור, זיהוי תמרורים והתרעה על עייפות נהג.
גרסת ה-GT גם שומרת על מרכז הנתיב.
פיג'ו 3008 – מנוע, הנעה, צריכת דלק
ה-3008 החדש מגיע בשתי תצורות הנעה – חשמלית 100% לצד מנוע בנזין עם תגבור היברידי קל, שמגיע ממנוע חשמלי זעיר.
הגרסה שאיתנו היא השניה, מיילד הייבריד MHEV, לה מנוע בנזין מוגדש בנפח 1.2 ליטרים, 3 צילינדרים. ההספק הוא 136 כ"ס והמומנט – 23.4 קג"מ. למנוע החשמלי הספק של 22 כ"ס והמומנט עומד על 5.2 קג"מ.
תיבת ההילוכים דו מצמדית עם 6 הילוכים קדמיים, ההנעה קדמית, והתאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש אורכת 10.2 שניות.
צריכת הדלק הממוצעת המוצהרת עומדת על 17.8 ק"מ לליטר. בפועל, רק שיוט רגוע במיוחד יכול להציג נתון המתקרב לכך והשגנו בתנאים הללו 6.2 ליטרים ל-100 ק"מ, שהם 16.1 ק"מ לליטר.
המנוע החשמלי עשוי אף לשפר את התוצאה בתנאים עירוניים ובנהיגה איטית. מלבד תנאים אלה, מנוע הבנזין ימצא עצמו תמיד בפעולה, וצריכת הדלק צפויה להיות בהתאם.
בפועל, מבחן ארוך בתנאים מגוונים, נעצר בסוף על ממוצע כולל של 8.1 ליטרים לכל 100 ק"מ, שהם 12.3 ק"מ לליטר בנזין.
פיג'ו 3008 - נוסעים
ל-3008 חזית די בולטת בסביבה, וחשים בזה דרך ההתבוננות של עוברי אורח.
בעיר הנסיעה נעימה ושקטה, בידוד הרעשים החיצוניים מוצלח, ועם שלל אפשרויות הכיוון של המושב, ודאי תמצאו די מהר את התנוחה הנוחה ביותר לנהג. ההגה הקטן נהדר לאחיזה, אולם אפשרויות כיוון הגובה שלו מוגבלות, והוא עלול להסתיר חלק מהצג הגדול שלפניכם.
דווקא הגבוהים בחבורה ירגישו בזה פחות כי ההגה נמוך יחסית, והמסך ממוקם גבוה ממה שהיה בעבר.
תפעול המסך הגדול יחד עם המסך הנוסף וקיצורי הדרך – יעיל, ואחרי תקופת לימוד קצרה ניתן להגיד שהשילוב אינטואיטיבי לשימוש.
בעיר התגובות נמרצות, הרבה בזכות התגבור החשמלי. המתלים רכים במידה, משככים את פגעי הכביש בצורה טובה וגם רמת הנוחות הכללית טובה.
החלון האחורי משופע ולא גדול, אולם על כך מפצים חיישני החנייה והמצלמות בתמרונים צפופים.
מחוץ לעיר בולטת אף יותר הנוחות הכללית, וגם בידוד הרעשים מוצלח. כאן מורגש כי למנוע אין מחץ להאצות או לעקיפות מאתגרות, וכל עוד תאיצו במתינות ותשייטו במהירות קבועה, לא תחושו בכך.
ה-3008 נועד לנהגים סולידיים שמעריכים את השיוט הנינוח, ורכב שיודע לספק רמה גבוהה של שקט ונוחות, ופחות נהיגה מאתגרת.
גם אם תיקחו את ה-3008 למקטע של נהיגה דינאמית, תקבלו שילדה מגיבה, זוויות גלגול מתונות, רמת אחיזה גבוהה והגה מתקשר, אך המחסור בכוחות סוס יורגש די מהר בהאצות מסיבובים או בקו הישר.
פיג'ו 3008 - מסכמים
ה-3008 עולה על קודמו, דגם מוצלח לכשלעצמו, ובכל היבט: בגודל הפיזי, בעיצוב החיצוני המסוגנן, בעיצוב הפנימי המרהיב, בטכנולוגיה, הכוללת גם מערכת הנעה היברידית, במסכים בתא הנוסעים ובקלות התפעול.
ה-3008 שקט, נינוח ונוח, ויש לו גם תא מטען גדול ומרווח שיספק את רוב המשפחות.
הוא שומר על רמה גבוהה של בטיחות ואבזור ומציע לא מעט תמורת המחיר שלו, שגם הוא האמיר על קודמו, רק שכאן זה חלק מהשוק כולו שהתייקר עד מאד.
בצד הפחות מרשים נמצא שילוב המנועים שלא מייצר מספיק מחץ לנהגים המעוניינים מעת לעת גם בנהיגה דינאמית, בה יכולים היו לתמוך שאר המכלולים שכאן כמו הגה, שילדה ומתלים, וגם צריכת הדלק טובה אך לא מצטיינת לרכב מהקטגוריה.
בשורה התחתונה, כבר מאז השקת הדור השני- היה מדובר באחד מכלי הרכב הטובים בקטגוריה, ונראה שלדור הנוכחי יש לא מעט כלים כדי להמשיך ולהצליח להתברג גבוה בטבלת המסירות.
Peugeot 3008 1.2 MHEV GT
מחיר (₪) | 206,990 |
אורך (מ') | 4.535 |
רוחב (מ') | 1.89 |
גובה (מ') | 1.665 |
בסיס גלגלים (מ') | 2.73 |
משקל עצמי (ק"ג) | 1,573 |
נפח תא מטען/ כשהמושבים האחוריים מקופלים (ל') | 520 / 1,663 |
מרווח גחון (ס"מ) | 19.57 |
צריכה משולבת ממוצעת – בנזין (מוצהר/ ממוצע מבחן - ק"מ / ליטר) | 17.8 /12.3 |
מנוע, נפח (סוג דלק, סמ"ק) | בנזין טורבו, 1,200 |
תצורת מנוע (מס' צילינדרים) | 3 |
תיבת הילוכים, הנעה | כפולת מצמדים 6 הילוכים, קדמית |
הספק מנוע משולב בנזין ומנוע חשמלי (כ"ס) | 136 (ו- 22 חשמלי) |
מומנט משולב (קג"מ) | 23.4 |
תאוצה 0-100 קמ"ש (שנ') | 10.2 |
קיבולת סוללה חשמלית 48v (קווט"ש) | 0.89 |
משך אחריות כללית (שנים / ק"מ – המוקדם מביניהם) |
3 / 100,000 |